שבים מהמלחמה וצריכים לעכל: נפתחה קבוצת תמיכה למילואימניקים במודיעין במטרה לסייע לאלו ששוב מהמלחמה. "לגברים עצמם לרוב ידוע שקשה לפנות ברמה האישית, לכן זה בדרך כלל קורה דרך גורם שלישי".
1 צפייה בגלריה
מילואימניקים סובלים מלחץ נפשי
מילואימניקים סובלים מלחץ נפשי
מילואימניקים סובלים מלחץ נפשי
(צילום המחשה: Shutterstock)

בימים אלו מתגבשת במודיעין קבוצה של אנשי מילואים ששבו ממלחמת "חרבות ברזל" במטרה להיפגש אחת לשבועיים, לשוחח, לשתף ואולי לתמוך זה בזה בחזרה לשגרה המורכבת. את הקבוצה מוביל אודי בק, פסיכולוג ששייך לקבוצת מטפלים מקומית שמיומה הראשון של המלחמה מנסה לסייע בתחומה לתושבי העיר.
"באופן אישי לא שירתתי במילואים במלחמה הזאת", מספר בק, "אני בן 56. לקחתי חלק במלחמות קודמות, שירתתי בלבנון כחובש קרבי בנחל, אני מכיר את מה שעוברים החיילים עכשיו.
"כרגע אנחנו עדיין בשלב הגיבוש, אני פסיכולוג מנחה אבל כמובן שהקבוצה לא מחליפה טיפול. בשלב הראשוני נפגש ועם הזמן נבין יחד כמה אפשר לשתף, לייעץ ולתמוך. לרוב חיילים חוזרים מהמלחמה עם צורך לשתף, כרגע הצבא מעניק לכל איש מילואים ששב מהמלחמה סדנא ראשונית של עיבוד, אבל יש לנו קבוצת מטפלים בעיר ופנו אלי עם צורך למשהו מעבר ולכן החלטתי להרים את הכפפה".
האם המילואימניקים פונים אליך ומשתפים?
"לגברים עצמם לרוב ידוע שקשה לפנות ברמה האישית, לכן זה בדרך כלל קורה דרך גורם שלישי, בן משפחה, חבר או מכר שפונה ומנסה ליצור את החיבור".

קראו גם:

זו לא הפעם הראשונה מאז תחילת המלחמה שבק מגייס את הצד המקצועי שלו לסייע להתמודד עם השלכות "חרבות ברזל". הוא שייך לקבוצת מטפלים מקומית שמנסה לסייע לתושבי העיר: "מודיעין היא עיר מאוד מאורגנת, כמו כפר גדול ויש קבוצה לכל צורך ומטרה. גם אנחנו המטפלים מאורגנים וכשיש צורך מעלים אותו ומנסים לקדם יחד.
"עשינו פעיליות קודמות, כמו טיול ליקוט עם משפחות שכולות של חללי צה"ל ממודיעין, היתה לנו מדריכה לליקוט לצמחים בטבע, ישבנו בטבע, הכנו תה מהצמחים שליקטנו ושוחחנו, אנחנו מאוד פעילים ומקווים לקדם גם את היוזמה הזאת".