2 צפייה בגלריה
גדי שרייבר עם חלק מהעוגות שאפה. צילום: באדיבות המשפחה
גדי שרייבר עם חלק מהעוגות שאפה. צילום: באדיבות המשפחה
גדי שרייבר עם חלק מהעוגות שאפה. צילום: באדיבות המשפחה
מיזם מרגש של גדי שרייבר, נער בן 13 ממודיעין שהחליט לכבוד הבר מצווה שלו לאפות עוגיות למען הקמת פארק לילדים על הספקטרום וגייס כ-13,000 שקל.
ביום שישי שעבר נערך לו טקס חגיגי בבית אקדם (עמותה למען ילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי במודיעין) שבו הניח הנער תפילין ונמסר הצ'ק לטובת אקדם.
אלישבע שרייבר, אמו של גדי מספרת על המיזם הייחודי: "אנחנו גרים במודיעין 12 שנה. עלינו מחו"ל. גדי הוא הבן שלישי שלנו מתוך שלושה בנים. יש לנו שכנים עם ילד על הרצף האוטיסטי, שכמה שנים טובות כל הבנים שלי כל אחד שהגיע לגיל המתאים, דאג ללוות את השכן לבית הכנסת כל שבת כדי שהוא יוכל להיות חלק מהקהילה והתפילה. כשהגיע הזמן, גדי, הצעיר שלי, הצטרף אף הוא והתחיל ללכת עם הילד השכן לבית כנסת ולחוג שלו שהיה בבית אקדם. לנו, כמשפחה, מאוד חשוב נושא ההתנדבות, לדעתנו, כל בן אדם צריך להתנדב כדי להיות חלק מהקהילה הגדולה".
2 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות המשפחה
צילום: באדיבות המשפחה
צילום: באדיבות המשפחה
לרגל הבר מצווה של גדי שתתקיים בעוד כשבועיים וחצי חיפשה המשפחה פרויקט התנדבותי שייקח על גדי על עצמו. "אנחנו במשפחה שלנו אוהבים שהבנים עושים משהו בשנה שלפני הבר מצווה כתרומה לקהילה. באותה תקופה בית אקדם התחילו לגייס כספים כדי לבנות פארק משחקים שמתאים לילדים על הספקטרום.
"גדי אוהב להיות במטבח והחלטנו ביחד שהוא יכול לאפות עוגיות ולמכור אותן כדי לגייס כסף לגן השעשועים. הוא התחיל עם זה בחודש יולי האחרון, והכין עוגיות לשבתות או לחגים במשך תשעה שבועות. זה היה בהזמנה מראש ותוך תשעת השבועות האלה הוא אפה בערך 6,000 עוגיות. כמובן שעזרנו קצת עם האריזה ובעלי היה במטבח איתו אבל בגדול זה הכל היה הוא. לא כל כך הבנו מראש כמה גדול זה יהיה. ככה הוא הצליח לגייס 12,306 שקל ונתן אותם לבית אקדם לגן השעשועים".
כשהגיע הזמן לעשות את הנחת תפילין ולהעביר את הכסף החליטה המשפחה לעשות את הכל בטקס בבית אקדם. הטקס היה ביום שישי שעבר בבית אקדם. "גדי הניח תפילין, נתנו להם את הכסף וזה היה מאוד מרגש. אני חושבת שהבן שלי למד מה זה להיות חלק מקהילה. זה היה שיעור טוב בשבילו לשאר החיים כי בעולם הזה כולנו צריכים לתת איפשהו", מסכמת אלישבע.