1 צפייה בגלריה
 צילום: shutterstock
 צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
המטרה: קידום בנות בלימודי מתמטיקה. הדרך: תכנית פיילוט בעירוני ג' שתפריד בנות מבנים בזמן לימודי מתמטיקה ברמה מוגברת.
הבסיס לתכנית הייחודית נעוץ במחקרים המלמדים אותנו שאין הבדלים קוגניטיביים בין בנים ובין בנות בנוגע ליכולות קוגניטיביות בתחומי דעת כגון: מתמטיקה, מדעים, טכנולוגיה והנדסה. יחד עם זאת, הנתונים בשטח מוכיחים שפחות בנות לומדות תחומים אלו ורבות מהמתחילות פורשות בשלב כלשהו בדרך.
אחת הטענות הקשורה לפער התחומים הללו בין בנות לבין בנים, היא כי הפער מושפע מסגנון הלמידה השונה של שני המינים. סגנון הלמידה השונה מתבטא בין היתר בכך שמרבית הבנות פחות אוהבות לימוד בדרך של הרצאה, ומעדיפות דיון בקבוצות קטנות והעמקה ברעיונות. כמו כן מרבית הבנות אינן מגיבות בצורה זהה לבנים בכל הקשור לתחרותיות בכיתות או בקבוצות הלימוד.
טענה נוספת שעולה ממחקר שנעשה בתחום היא כי מקצוע המתמטיקה נחשב למקצוע שההצלחה בו מושפעת לא מעט מתחושת מסוגלות ומתחושת אמון ביחס למידת היכולת להצליח, אמונות ותפיסות עליהם גדלים הבנים והבנות.
המחקרים מלמדים שלמידת בנות בקבוצה הומוגנית מבחינה מגדרית מאפשרת לבנות להביא את עצמן לידי ביטוי באופן שתואם את סגנון הלמידה שלהן ובכך נוצר שוויון הזדמנויות המאפשר הצלחה והתמדה גבוהים יותר.
עירוני ג' הוא ביה"ס הראשון בעיר מודיעין שהרים את הכפפה, ופותח קבוצת לימוד ייעודית לבנות במתמטיקה ברמת 5 יח"ל. ביום חמישי השבוע יתקיים בביה"ס עירוני ג' מפגש הסברה בהשתתפות הורים תלמידים והצוות החינוכי. אליהם תצטרף החוקרת ד"ר עינב אייזיקוביץ'-עודי. במפגש תוצג תכנית הלימודים ובמהלכו יוכלו ההורים והתלמידות לשאול שאלות.