בשבוע שעבר קיבלו הורי תלמידי כיתות ב' בבית הספר "אופק" במודיעין הודעה מפתיעה לפיה בשנת הלימודים הבאה לא ייפתחו שתי כיתות ב' שהיו אמורות להיפתח אלא תיפתח רק כיתת ב' אחת שיהיו בה 39 תלמידים זאת בשל העובדה שחסר תלמיד אחד כדי לעמוד בתקן של שתי כיתות.
ההורים המאוכזבים הודיעו השבוע כי במידה ולא יימצא פיתרון עד תחילת שנת הלימודים הם מתכוונים להשבית את כל בית הספר.
במכתב להורים כתבה מנהלת אופק, הדס רפאלי, בין היתר: "בשבוע האחרון התבשרנו כי על אף המאמצים של הרשות לקלוט לשכבה שני תלמידים חדשים לשמירה על תקן של שתי כיתות השכבה, הדבר לא עלה בידינו ונרשם תלמיד עולה חדש אחד, מה שמותיר אותנו עם צמצמום תקן כיתה אחת של שכבה ב'. עם הנתון הזה יצאנו לפעולה שתהפוך את ה'לימון ללימונדה', אני רוצה לשתף אתם בתוכנית העבודה לשכבה המקסימה הזאת".
בהמשך המכתב המנהלת מתארת את תוכנית העבודה ואת שעות האקסטרה שתקבל הכיתה, אולם כאמור, כל זה לא מרצה את ההורים.
ש', אחת האימהות לילד שעולה לכיתה ב' סיפרה השבוע: "קיבלנו הודעה ב-11 בלילה דרך המנהלת שרשמה שצריך שיהיו 40 ילדים ויש 39 וזה לא מאפשר לפתוח שתי כיתות ב' ולכן מאחדים את שתי הכיתות לכיתה אחת של 39 ילדים.
"אנחנו בטוחים שהרדימו אותנו כי אם היינו יודעים היינו יכולים לעזור לעשות קמפיין כדי להשיג עוד ילד. זאת לא בעיה. המנהלת הבטיחה לעשות 'מהלימון לימונדה' והבטיחה שנקבל אקסטרה שעות כדי לחלק את הכיתה לשתי קבוצות שילמדו בכיתות נפרדות אבל עדיין הם יהיו כיתה אחת".
מה היו התגובות של ההורים?
"ישר כולם כתבו לה 'ראי את השנה הבאה כמושבתת'. הנהגת ההורים הצטרפה וכל הבית ספר יושבת. אנחנו לא מקבלים את ההתנהלות הזאת. כתבנו לחיים ביבס באופן ישיר. אנחנו לא מוכנים שבגלל ילד אחד לא יפתחו שתי כיתות. אם זה לא יפתר אנחנו מתכוונים לשבות. המנהלת כתבה שהיא מבינה אותנו. אני ממש מופתעת מההתנהלות הזאת. תמיד הייתה לנו אוזן קשבת בבית הספר. מבחינתנו זה או שתי כיתות או כלום. אני מאוד מקווה שיימצא פתרון".
ממחוז ירושלים שבמשרד החינוך נמסר: "לאחר עזיבת תלמיד עקב מעבר דירה, נעשה ניסיון במהלך החודשים האחרונים ע"י הרשות המקומית לנייד תלמידים לשכבה זו, ללא הצלחה. יודגש, כי בית הספר יקבל תוספת שעות לתקן אשר יאפשרו לפצל את הכיתה במספר מקצועות בתחומי הליבה. יצוין, כי מתוכננת פגישה של מנהלת בית הספר עם כלל הורי הכיתה על מנת להציג בפניהם את התוכנית".
מהנהגת ההורים של בית ספר אופק נמסר: "הנהגת ההורים ומנהלת בית הספר עובדים בשיתוף פעולה מלא עם עיריית מודיעין כדי להביא לפתרון המצב".
מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות נמסר: "במקרה המדובר, נפתחה כיתת ב' אחת שכן, בימים האחרונים עזבו תלמידים את שכבת הגיל ונוצר מצב שמספר התלמידים לא עונה על התקן לפתיחת שתי כיתות לימוד, על פי הנחיות משרד החינוך. עקב כך, ישנה היערכות פדגוגית ורגשית מקסימלית למען התלמידים.
"בתחילת השבוע נערך מפגש בהשתתפות נציגי מינהל החינוך, מנהלת בית הספר והורים. על פי תכנית העבודה, הכיתה תלמד 42 שעות שבועיות (לעומת התקן של 29 שעות שבועיות לכיתות ב') כאשר חלק נכבד ממערכי השיעור, יילמדו בקבוצות קטנות של כ- 19-20 תלמידים בכל קבוצה בדגש על מקצועות הליבה החשובים, עברית וחשבון על מנת לאפשר תהליך למידה מיטבי. כמו כן, התלמידים ייהנו משעתיים שבועיות של תכנית לימודים נוספת (תל"ן), שיהיו גם הן בקבוצות קטנות. חשוב לציין כי הצוות החינוכי והנהלת בית הספר ערוכים היטב להכלה מיטבית של כלל התלמידים בכיתה לקראת תחילת שנת הלימודים".