עיריית מודיעין השיקה לאחרונה את "ימבוס" - אוטובוס המסיע צעירים לים בשבתות. המיזם זוכה להצלחה גדולה, ובכל שבת נרשמים בני נוער רבים המגיעים לים באמצעות הימבוס, אולם מתברר שלא כל תושבי העיר יכולים ליהנות מהשירות.
2 צפייה בגלריה
צעירים עולים על הימבוס. ומה עם השאר? | צילום פרטי
צעירים עולים על הימבוס. ומה עם השאר? | צילום פרטי
צעירים עולים על הימבוס. ומה עם השאר? | צילום פרטי
הצורך בקו המיוחד עלה במסגרת יום חילופי שלטון בין ראש העיר, חיים ביבס, ליו"ר מועצת הנוער, איתי מיכאלי. מיכאלי העלה את הצורך של בני הנוער וצעירי העיר בהסעות מסודרות בימי שבת, ממודיעין-מכבים-רעות לחוף הים. ה"ימבוס" החל לפעול לפני כחודש. את כרטיסי הנסיעה רוכשים הצעירים מראש באתר אגודת נוע תנוע, אשר מפעילה את הסעות הנוער. הקו ימשיך לפעול לאורך כל חודשי הקיץ ובעירייה ובסחלבים מצפים כי הוא יישאר גדוש בנוסעים לאורך כל התקופה.
אך יחד עם ההצלחה, עלו ברשתות החברתיות תלונות על כך שמדובר במיזם לצעירי בלבד (גיל 14 עד 30). תושבים מעל גיל 30 והורים לילדים קטנים שאין ברשותם רכב פרטי, נותרו ללא מענה.
חבר המועצה גילעד ביהרי מסיעת 'מודיעין חופשית' העלה את שאילתה בנושא בישיבת מועצת העיר האחרונה. "למרות שמדובר במיזם מצומצם וכרגע הוא מוקדש לנסיעה לחוף הים - זה מבורך", אמר ביהרי, "עם זאת הנקודה שהכי מפריעה לי היא הגבלת הגיל שכרגע מגבילה את הנוסעים לגיל 14 עד 30. לכן אני מעלה את השאילתא הבאה: מדוע לא תבוטל הגבלת הגיל 30-14 ויתאפשר גם למבוגרים יותר, פנסיונרים או לזוג צעיר עם ילד גם לנסוע לים באוטובוס בשבת?".
2 צפייה בגלריה
ומה עם הגימלאים? | צילום פרטי
ומה עם הגימלאים? | צילום פרטי
ומה עם הגימלאים? | צילום פרטי
ביהרי אמר ל'מיינט מודיעין': "לפני כשבועיים הגעתי עם בתי הבכורה אלה בת השבע וחצי לתמוך ב'ימבוס', אני בן 40 ולא יכולתי לעלות עם בתי לאוטובוס. כמו כן יש גם גמלאים רבים שכבר אינם נוהגים או שמעדיפים לא לנהוג והיו שמחים להשתמש בשירות".
ראש העירייה חיים ביבס השיב לביהרי: "עיריית מודיעין מכבים רעות שוקדת על מענה לכלל האוכלוסיות על פי הצרכים העולים על ידן. הצורך הועלה על ידי קבוצת הגיל המצוינת ומחלקת הצעירים כללה את הפרויקט בתוכנית העבודה ותקצבה אותו. לגבי תחבורה ציבורית לשבת, הסמיכה המועצה עוד בקדנציה הקודמת את חברך אבי אלבז לפעול מול ממשלת ישראל. ממליץ שתקיים עמו בירור בנושא בישיבת סיעתכם".