אל"מ שרון ניר, תושבת מודיעין, שמונתה לאישה הראשונה שתפקד על בית הספר הארצי לקשר, תקשוב וסייבר, תהיה יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים (יוהל"ן).
אז כיצד נשים ממודיעין רואות גברים? 20 נשים ממודיעין החליטו להכריז על עצמאותן
בשבוע שעבר אישר הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, את מינויה של מפקדת בית הספר לתקשוב מבצעי והגנה בסייבר (בה"ד 7), אל"מ שרון ניר, לתפקיד. היא תחליף בתפקיד את תא"ל רחלי טבת־ויזל. אל"מ ניר מילאה בעברה מגוון תפקידים בחיל הקשר והתקשוב.
במהלך שירותה הצבאי כיהנה ניר כראש לשכת ראש אגף התכנון (אג"ת) במטכ"ל. בנוסף, שובצה לתפקיד מפקדת גדוד תקשוב של פיקוד המרכז, ובכך הייתה האישה הראשונה שקיבלה פיקוד על גדוד קשר. לאחר מכן קודמה לדרגת אלוף משנה ומונתה למפקדת יחידת נציב קבילות חיילים וראש מחלקת בירור בנציבות. בשנת 2015 קיבלה את הפיקוד על בה"ד 7 - מקרה נוסף בו הייתה האישה הראשונה המכהנת בתפקיד.
ניר התגייסה לצה"ל בשנת 89'. "הייתי חדורת תחושת שליחות ומוטיבציה לעשות ולתרום", סיפרה ל'mynet. "הגיוס לצה"ל התפרש בעיניי כסוג של מצע וקרקע גם לתרום וגם להיתרם. אני מאמינה גדולה שמי שנמצא במרחב של עשייה ימצא מועצם בעצמו". בהמשך, היתה ניר האישה הראשונה שפיקדה על ההשלמה החיילית בקורס קציני קשר. "עד אז זה היה נחלתם של גברים", היא ציינה, "והייתי האישה הראשונה שעשתה את התפקיד. סוג של פריצת דרך ראשונה".
על האתגר שעומד בפני נשים פורצות דרך בצה"ל היא אמרה: "מעצם העובדה שאת האישה הראשונה המבצעת תפקיד זה, עיני כולם נשואות אליך. יש לך ברירה אחת - או להצליח או להצליח, ואם את מצליחה יהיו עוד בנות בתפקיד שיבואו אחרייך".
אל"מ ניר מחזיקה בתואר ראשון במדעי ההתנהגות בהצטיינות מאוניברסיטת באר־שבע ובשני תארים שניים - במינהל עסקים מאוניברסיטת באר־שבע ובביטחון לאומי מהמכללה לביטחון לאומי. המינוי נעשה בכפוף לאישור שר הביטחון, משה יעלון.