אחת מהן היא אל"מ שרון ניר, תושבת מודיעין, עתידה להיכנס בקרוב לתפקיד מפקדת בה"ד 7 - בית הספר למקצועות הקשר, התקשוב והסייבר של צה"ל. אל"מ ניר היא האישה הראשונה שמילאה מספר רב של תפקידי שטח בתחום התקשוב, וכשתיכנס לתפקידה תהיה אחת משתי אלופות משנה יחידות בתפקידים טכנולוגיים בכירים בצה"ל.
איך משלבים בין קריירה פיקודית לאימהות? פטריוטית: ויתרה על הכדורסל כדי להיות קצינה כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
לניר, אישה מרשימה ופורצת דרך באופייה, עבר מפואר של תפקידי שטח בתחום התקשוב. בין השאר היתה קצינת קשר חטיבתית באוגדת עזה, מפקדת קורס קצינות קשר ומפקדת גדוד קשר בפיקוד המרכז. הישגיה מעידים על דבקות במטרה, שאפתנות ועוז רוח, והיא מודל חיקוי לנשים שאפתניות שאינן מהססות לתת את כל כולן כדי לכבוש פסגות בעולמן המקצועי.
ניר, בת 44 וחצי, מתגוררת במודיעין כבר שני עשורים. לעיר עברה בשנת 1996 בעקבות אחותה. "זאת היתה עיר בראשית הדרך", היא נזכרת, "ובמעלה הדרך הכרתי כאן הצטברות של אנשים מאוד טובים, אנשים ששמים במוקד את המשפחות ואת החינוך של הילדים".
ניר מתגוררת עם בעלה יריב, גם הוא איש צבא, ושלושת ילדיהם - גל בת 16, יואב בן 13 וחצי ורועי בן ארבע, בשכונת השבטים. "גל לומדת בתיכון מו"ר ומדריכה בצופים, יואב לומד בעירוני ב' בכיתה למצטיינים ורועי בגן", היא מספרת בגאווה. "אני מאוד אוהבת את העיר בעיקר בגלל שהיא מספקת סביבה מאוד טובה וחזקה לגידול ילדים. הילדים מתפתחים בצורה מצוינת, לצד אוכלוסייה מצוינת ובמסגרות חינוך טובות שמעצימות את הילדים".
בשנת 89' התגייסה ניר לצה"ל. "הייתי חדורת תחושת שליחות ומוטיבציה לעשות ולתרום", היא נזכרת. "הגיוס לצה"ל התפרש בעיניי כסוג של מצע וקרקע גם לתרום וגם להיתרם. אני מאמינה גדולה שמי שנמצא במרחב של עשייה ימצא מועצם בעצמו", היא אומרת ומוסיפה, "בעיניי, שירות בצה"ל הוא ערך שצריך לקדש אותו ולחנך את הילדים לאורו. אני רואה את שיעורי המתגייסים בעיר מודיעין לשירות משמעותי וזה בהחלט מראה על חינוך טוב. בסופו של דבר, הצבא הוא של כולם וערך השירות צריך להיות במרכז. בזה תלוי חוסנה של מדינת ישראל".
סגירת מעגל במהלך הקריירה הצבאית שלה מילאה ניר מגוון תפקידים בתחום ההדרכה, הפיקוד והמטה שבהם, לדבריה, "היו הרבה נגיעות של פריצת דרך - התאפשר לי לדרוך בדרכים לא סלולות".
את שירותה הצבאי החלה בקורס צפתיות ובתומו נשארה להדריך בבה"ד 7, הבסיס שעליו תפקד בקרוב. "זוהי סגירת מעגל מבחינתי. זה המקום שהתחלתי בו, ואליו אני חוזרת", היא אומרת. לאחר ההדרכה יצאה ניר לקורס קצינים ושובצה בתפקיד מ"מית בפלוגת גדוד קשר במעלה אפרים, ולאחר מכן חזרה להדריך בבה"ד 7 ומשם המשיכה לתפקיד מפקדת קורס קשר בקורס קצינים.
בהמשך היתה ניר האישה הראשונה שפיקדה על ההשלמה החילית בקורס קציני קשר. "עד אז זה היה נחלתם של גברים", היא מסבירה, "והייתי האישה הראשונה שעשתה את התפקיד. סוג של פריצת דרך ראשונה". בהמשך, היתה ראש לשכת ראש אגף תכנון במטה הכללי וראש ענף נהלים ופקודות באגף תכנון.
בשנת 2003 הוחלט להקים את אגף תקשוב. "הבינו שלצד מהפכת המידע יש ליצור תמונת מצב משותפת לים, לאוויר וליבשה ולהגדיל את האפקטיביות", היא מסבירה. "לקחתי חלק מרכזי בהקמה והייתי מפקדת למעשה על היצירה הזאת של אגף התקשוב. היה רעיון לבנות משהו שיישפר ויגדיל לאין ערוך את האפקטיביות המבצעית. לשמחתי הייתי ראש ענף תכנון וארגון, אז היה לי חלק משמעותי בעיצוב האגף. אני מאוד גאה בזה היום".
בחזית הטכנולוגית בשנים 2007 עד 2009 היתה ניר מפקדת גדוד תקשוב שגב, גדוד התקשוב המרחבי של פיקוד מרכז שנותן מענה תקשובי־מבצעי לכלל הכוחות הפועלים בפיקוד מרכז בשגרה ובחירום. גם בתפקיד זה היתה ניר פורצת דרך. "הייתי האישה הראשונה שהיתה מג"דית תקשוב מבצעית ולשמחתי יש כאלה שבאו אחריי".
ניר רואה בגדוד שפיקדה עליו מעין מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית. "חיילים מכל מקום, מחתכים סוציו־אקונומיים שונים, כולם עם אותם מדי חאקי, לכולם מטרה משותפת. האתגר המרכזי הוא להפוך את כולם להיות מוכני משימה וחדורי תחושת שליחות לתת מענה תקשובי לכלל הכוחות הפועלים בפיקוד מרכז".
לדבריה, "מדובר בגדוד מקצועי שנותן מגוון רחב של אמצעי תקשורת למרחב, ויש בגדוד פלוגות מקצועיות שונות. בעקבות מהפכת המידע יש התפתחות טכנולוגית מאוד גדולה ומאוד משמעותית".
אחת מנקודות השיא של הטכנולוגיה התקשובית בצה"ל היתה במבצע 'צוק איתן', וניר מדגישה שמדובר למעשה במלחמה הרשתית הראשונה. "הכוונה היא שזאת מלחמה שבה היתה קישוריות מתמדת בין כוחות היבשה, הים והאוויר וניתנה תמונת מצב משותפת כל הזמן און ליין, שיכול