תור לאלימות: הנה עוד דוגמה לקלות הבלתי נסבלת של שימוש באלימות בין בני נוער כדי לפתור בעיה פעוטה: שני נערים בני 16 הלומדים בתיכון ברנקו וייס במודיעין עלו ביום ראשון על ההסעה בחזרה לביתם בתום יום הלימודים. זמן קצר לאחר מכן כבר התפתחה ביניהם קטטה, במהלכה ספג אחד מהם בעיטות ומכות בפניו, שגרמו לשטפי דם במקום. הסיבה למהומה: ריב על התור בעלייה לאוטובוס.
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
למקום הגיעו שוטרים שלקחו את התלמיד לחקירה. לדברי המשטרה, הנער הודה במיוחס לו אך טען שהנער האחר הציק לו לפני כן, קילל אותו ואיים על אחותו. הוא נשלח למעצר בית בן חמישה ימים.
"ביום שישי שעבר הביאו את הנער להארכת מעצר בטענה שתקף נער אחר", מספר עו"ד עבד אבו עאמר מהסניגוריה הציבורית המייצג את החשוד. "אנחנו טענו שלא מדויק לומר שהוא יזם ותקף. למעשה הוא הרגיש מאוים מהנער השני שקילל והקניט אותו. בשלב מסוים, לאחר שהוא המשיך להתעלם ממנו ולא הגיב לפרובוקציה, אותו בחור ניגש אליו והוא הדף אותו והתגונן. מדובר בבחור שאין לו עבר פלילי ויש לו משפחה נורמטיבית. לא מדובר פה בעבריין. דבר כזה יכול לקרות לכל נער מתבגר".
אתה חושב שיוגש נגדו כתב אישום? "אני מקווה שמשטרת מודיעין תפגיש את שני הנערים ותנסה לגשר ביניהם ולעשות סוג של סולחה כדי שיפיקו לקחים ממה שהיה. ככה לפעמים לא מגישים כתב אישום. הרי מדובר בנערים ואנחנו לא רוצים לפגוע להם בעתיד".
העיריה בתגובה: "מינהל החינוך והנהלת בית הספר מתווים מדיניות של אפס סובלנות כנגד כל מקרה שנוגע באלימות או הפרת משמעת. במקרה המדובר, למרות שהתרחש לאחר שעות הלימודים ומחוץ לשטח בית הספר, התערבה הנהלת בית הספר ובעקבות כך כנגד התלמידים המעורבים במקרה החל תהליך משמעתי בבית הספר. כמו כן ביום ראשון השבוע, הוקדש כל יום הלימודים לפעילות בנושא מניעת האלימות".