חשאיות (לא) מובטחת לנשים: תושבי שכונת מוריה והשבטים דורשים לשנות את דרך הכניסה למקווה נשים שעתיד לקום במקום. הסיבה: אי אפשר לשמור בה על צניעות. כ־300 איש התייצבו לתמוך בעצומה שפורסמה בפייסבוק הקוראת להחזיר את תוכניות הבנייה למדרגות שתוכננו במקום מרחוב אסתר המלכה אל רחוב יעל הגיבורה.
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
המדרגות שתוכננו היו אמורות להחליף את דרך העפר המסוכנת שמשמשת היום כשביל לבתי הכנסת ובתי הספר ברחוב אסתר המלכה. מיקומו של המקווה ברחוב הקטן יעל הגיבורה, עלול להוות בעיה עבור המגיעות במכונית למקום. כך למשל, חנייה מרוחקת ברחוב אחר עומדת בסתירה לרעיון של הגעה למקווה בצניעות שאינה חושפת שהאישה בדרכה למקום.
חלק מההדרכה ההלכתית סביב הביאה למקווה דורשת הסתרה וצניעות שלא תביא לחשיפה של עניינים אינטימיים כפי שיתפרש מעצם הגילוי שהאישה הולכת למקווה. לכן בערים רבות הכניסה לכיוון המקווה אינה ברחובות ראשיים ומאפשרת הגעה שקטה אל המבנה.
"הרעיון להקמת שביל המדרגות פותר את עניין הצניעות ואת בעיית החנייה ברחוב ומאפשר לנשים להגיע ברגל למקום בימי חול ובשבת", אומרת תושבת השכונה.
חברת המועצה ויואן אלבוים: "צריך למצוא את הדרך שתהיה הטובה ביותר לתושבי האזור ונשות המקווה. כל מבנה ציבורי, לא רק מקווה, ראוי שתהיה אליו גישה נוחה ובטוחה. מאוד לא נעים לאישה שכולם רואים ויודעים שהיא הולכת למקווה, ולכן הוא זקוק לגישה שתאפשר צניעות. זה אירוע שלא צריך להצהיר עליו לכל. אני לא יודעת אם דווקא שביל המדרגות אותו מציעים הוא הפתרון, אבל כדאי לערוך סיור במקום עם מהנדס העיר בו ישקלו האלטרנטיבות לטובת הציבור כולו".
העיריה מסרה בתגובה: "בתוכנית המתאר המקורית של השכונה לא מתוכנן להיבנות במקום גרם מדרגות. לכן לא ברור על איזו ביטול תוכנית מדובר. העיריה תבחן מספר אפשרויות על מנת לסייע למבקרים במקום".