הצד הפרוע של בני הנוער במודיעין: כספים רבים הושקעו בפעילויות של גורמים שונים במודיעין במטרה לצמצם את השימוש באלכוהול ובסמים בקרב בני הנוער. אך התמונה שעולה מעדויותיהם של בני נוער במודיעין רחוקה מלהיות ורודה, ונראה שהם לא נותנים לשום דבר לעצור אותם בדרך לסטלה.
לאיזו הצעה אטרקטיבית זכו השוטרים מחשפניות? בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
"כשההורים לא בבית אנחנו מביאים כמויות גדולות של אלכוהול, סיגריות ונרגילות", מספר תומר (16) ממכבים. "אנחנו משתכרים, שמים מוזיקה ונהנים. להרבה חברים שלי יש ג'קוזי ואנחנו אוהבים להיות שם בעירום ולשתות. היו פעמים שהזמנו חשפניות שיעשו לנו מופע אירוטי, עד שהשכנים מתלוננים במשטרה. זו נחשבת יציאה טובה. זה קורה לפחות פעמיים בחודש".
לדברי אביב (15.5), כשהיה בכיתה ו' החלו התאספויות של חברים בבתים ריקים. "הטירוף התחיל בכיתה ח'", הוא אומר. "היינו מעשנים נרגילה, סיגריות ושותים אלכוהול. בגלל שנאסר עלינו לשתות אלכוהול בחוץ החלטנו לנצל את ההזדמנות שיש בית ריק כדי לשתות אלכוהול בבית. אחרי זה אנחנו יוצאים לפארקים שאנחנו כבר בסטלה.
"המשטרה באה לפעמים בגלל הרעש אבל היא לא שפכה לנו את האלכוהול. לפעמים אנחנו משחקים 'סטריפ פוקר'. בכל סיבוב המפסיד או המפסידה צריכים לקחת שוט ולהוריד פריט לבוש. המטרה להגיע לעירום. היו מקרים שנסענו במכוניות של ההורים בלי רישיון".
את המשקאות האלכוהוליים משיגים בני הנוער במגוון דרכים, בין היתר באמצעות אחת מהחברות שמבצעות משלוחים עד הבית. השיטה פורסמה ב'ידיעות מודיעין' בחודש אפריל השנה.
"בית ריק זה סיבה למסיבה", מוסיף עומר (17). "כולם שותים אלכוהול. היו חבר'ה שיכורים ששברו דברים בבית או הלכו מכות בגלל שהיו לא שפויים. יש פעמים שכולם מוזמנים ואז יכולים להגיע 100 חברים. כתוצאה מכך המשטרה מגיעה והורסת את המסיבה".
לדברי חבר המועצה ויו"ר הוועדה למאבק בסמים ובאלכוהול, אילן בן סעדון, "התופעה מוכרת לנו, אך אנחנו לא יכולים להיכנס לתוך הבתים. הקמנו בית ספר להורים על מנת שיקבלו כלים להתמודד עם התנהגויות סיכון בקרב בני הנוער. נמשיך לפעול על מנת לצמצם פעילויות כאלה". יו"ר ועד ההורים, מיגל הרף: "זו בעיה קשה, אבל זו במסגרת האחריות המיידית והישירה של ההורים".
העיריה בתגובה: "סיירת ההורים אינה יכולה להתערב במה שנעשה בבתים".
משטרת מודיעין בתגובה: ״שפיכת אלכוהול מתייחסת למקום ציבורי, וכאן מדובר בשטח פרטי".