הקרב על בית חב"ד: לפני יותר משש שנים הקצתה עיריית מודיעין שטח לבניית בית חב"ד ברחוב עמק איילון. לטענת יו"ר תנועת "מודיעין חופשית", אבי אלבז, הבנייה במקום תקועה, ושטח ציבורי שאמור לשרת את כל הציבור הפך למטרד סביבתי מגודר בפחונים שמכער את הסביבה.
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
"הבנייה במקום תקועה כבר שנים", טוען אלבז. "ואם פג התוקף להקצאת הקרקע, העמותה צריכה להחזיר את השטח לטובת הציבור. אבל ראש העיריה, חיים ביבס, הבטיח לפני מספר חודשים לסייע להם לבנות בית מדרש בעמק איילון".
במכתב ששלח השבוע לראש העיריה כתב אלבז: "אנו, הציבור החופשי תושבי העיר, דורשים לעצור מיידית את הקצאת הקרקע לבית חב"ד. אם בקשתנו לא תיענה, נפעל בנחישות ואנו שומרים על זכותנו לפנות לערכאות כדי לבטל את הקצאת הקרקע לחב"ד".
רב חב"ד בעיר, הרב ברוך סלונים, מסר בתגובה שהטענות שמעלה אבי אלבז מנותקות מן המציאות בשטח, וכי הבנייה במקום נמצאת בעיצומה. "במקום בונים במלוא המרץ ואף נוספה קומה בחודש האחרון", מתאר הרב סלונים. "העיכובים בבנייה נבעו משינויים בתוכניות והליכי אישורים בוועדות השונות. איני מעוניין להתייחס לאדם שמנסה מדי שבוע לחרחר ריב. המקום ייבנה בעזרת השם לטובת כל תושבי מודיעין".
עיריית מודיעין מסרה בתגובה: "העיריה איננה מוכנה לקחת חלק בקמפיין הפוליטי של אבי אלבז ובמסע הדה־לגיטימציה שהוא מנסה לעשות לאוכלוסיות שונות בעיר. נמשיך לפעול על מנת לשרת את כל תושבי העיר לרבות קהילת חב"ד, שזכתה להקצאת קרקע על פי חוק ועל פי כל הנהלים במועצת העיר.
"ב־2007 ניתן אישור שר הפנים להקצאת הקרקע ולפני כשנה וחצי ניתן למבנה היתר בנייה התקף לשלוש שנים. רק בתום זמן זה יכולה העירייה לנקוט בצעדים כנגד הקבלן, אם העבודות לא הסתיימו. הבנייה במקום ומתן ההיתר ניתנו על ידנו ונמצאים בפיקוחנו".