מחיר רשלנות: שלוש שריפות פרצו בשבוע שעבר במודיעין ובקירבתה. הראשונה הייתה בשדות הקוצים בקירבת שכונת אבני חן, השנייה במצפה מודיעין והשלישית בבסיס "אדם" הסמוך לעיר.
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
השריפה בשכונת חן, סמוך לרחוב אבני החושן, פרצה בשבת שעברה. האש התפשטה במהירות וכילתה חלק נרחב מהצמחייה שליד הבתים. לכוחות הכיבוי לקח יותר משעתיים להשתלט על הלהבת. איש לא נפגע בשריפה ולא נגרם נזק לבתים.
שלושה ימים לאחר מכן, ביום שלישי בצהריים, פרצה אש ביערות מצפה מודיעין. השריפה החלה בפאתי היער והתפשטה במהירות לתוכו. אנשי קק"ל שהיו במקום והבחינו באש הזעיקו את מכבי האש, ולמקום הגיעו שישה צוותי כיבוי עם תגבור מתחנת פתח תקווה. בשל אופי השריפה הזעיקו הכבאים מטוס כיבוי, שעזר לבלום את האש. לכבאים לקח כארבע שעות להשתלט על השריפה. לא נגרם נזק לרכוש או לנפש.
שעה בלבד לאחר מכן, הוזעקו כוחות כיבוי האש למתקן "אדם" הצבאי, שם פרצה שריפה בשטח אש של הבסיס. גם לשם הוזעק מטוס כיבוי.
הסיבות לשריפות עדיין נבדקות, אך לפחות בשתיים הראשונות מסתמן כי הגורם היה רשלנות. "יש לנו סיבות להאמין שהשריפה באבני חן נגרמה בגלל בדל סיגריה בוער שהושלך במקום", אומר להב גיא מנשרוב, דובר כבאות איילון. "על השריפה במצפה קשה להגיד, אבל רוב הסיכויים שמדובר בסיגריה או ברשלנות של מטיילים במקום".
כאן המקום להזכיר, שלפני שבועיים השתוללה שריפה גדולה בשכונת מוריה ורעות. רק לאחר שעות הצליחו הכבאים להשתלט על הלהבות, מטרים ספורים לפני שהלהבות הגיעו לבתי התושבים. בעקבות השריפה נפתחה חקירה כדי למצוא את הגורם, וכרגע מסתמן כי היה מדובר ברשלנות.
"השריפות בשדות הקוצים לא קורות סתם", מסביר מנשרוב. "ב-95% מהמקרים מדובר ברשלנות. אני מבקש מהתושבים לזכור שגם בדל סיגריה בודד יכול לגרום לאסון. ועם תנאי הטבע הקיימים - קיץ לוהט, שדות קוצים יבשים ורוחות ערות - השריפות מתפשטות בשנייה ויכולות להביא לאבדות בנפש".