בין שני עולמות: זוג חרדים מאיזור השפלה נחשף באופן נדיר בפני mynet כשסיפר על חציית הקווים בין העולם החרדי המוקפד לעולם החילוני הסוער. השניים, הורים לילדים, שאינם מחזיקים בביתם מחשב, ומקפידים לשלוח את ילדיהם למוסדות חינוך חרדיים לאחר שנבדקו על ידי הרבנים בציציות, חשפו את אורח חייהם הכפול. על מנת שלא לזהות אותם מחשש שינודו משכונתם, לא חשפנו את מקום מגוריהם ואת עיסוקם.
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
כשפוגשים את ישי ומיכל (שמות בדויים), רואים זוג חרדי חייכן ונעים הליכות, הלבוש לפי כללי ההלכה מכף רגל ועד ראש. אבל השניים, תושבי עיר באיזור, מנהלים זה תקופה ארוכה חיים כפולים. "מיכל ואני יוצאים ביחד למועדוני חשפנות ולמסיבות של חילופי זוגות, הכל פתוח", מספר ישי.
"פעם אחת נכנסנו לאוטו, לבשנו בגדים אזרחיים ויצאנו לתל אביב. עבר לידנו השכן שלנו, שגם הוא לבש בגדים אזרחיים. אמרתי לו שלום, אבל הוא לא זיהה אותנו בלי בגדים של דוסים. שיהיה לי בריא".
חשפנית. זה הנוף שאליו נחשפים בני הזוג בסודיות גמורה. צילום: epa
את הרומן עם עולם הפיתויים התחיל ישי לבדו. מאז שהוא זוכר את עצמו הייתה לו חולשה לנשים. "הייתי הולך למועדוני חשפנות, ל'מועדוני בריאות'. הייתי יוצא מהישיבה לשעה, הולך למכון ליווי וחוזר ללימודים".
במשך שנים ברח ישי מהבית לחפש פורקן בחוץ. "כל הזמן רק חיפשתי את מועדון החשפנות הבא", הוא אומר. "לאשתי אמרתי שאני הולך לטייל, לנקות את הראש".
מיכל לא האמינה לסיפורים של הבעל, שנעלם למשך כל הלילה, ובין השניים היו מתחים מתמידים שהגיעו לעיתים אף למכות מצידה מרוב תסכול. "היא היתה צועקת, בוכה הרבה, אומרת שאני בוגד בה, שאני לא אוהב אותה. היינו רבים המון".
אתה לא חושש להיתפס? "ברור. יש לי פה דמות, מכירים אותי. זה מפחיד מאוד, אבל ככה נראים החיים שלי. אני חושש במיוחד בגלל הילדים. אם הרבנים יגלו מה אנחנו עושים, הם יכולים לסלק את הילדים מבית הספר ולגרש אותנו מהשכונה".
למרות הפרדוקס הברור, מעיד ישי שאין בכוונתו לצאת בשאלה. "אני לא רוצה לחיות כחילוני", הוא אומר. "כמי שנחשף לשני העולמות, אני מעדיף את העולם החרדי. יש פחות רוע ופחות קנאה ותחרות. אני אדם מלומד, ואוהב את הרוחניות ואת העומק של הדת. העולם החילוני חומרני מאוד. זה לא מתאים לי".
אבל איך אפשר להישאר חרדי ככה? זה לא צביעות? "זאת בעיה שהיתה לי תמיד, וזה שאני עושה את מה שאני עושה, לא אומר שאני חוטא בדברים אחרים. כשהייתי צעיר היה לי קשה. כן, הרגשתי צבוע. היום אני מקבל שזה מי שאני וחי עם זה בשלווה. עשיתי את השילוב הזה כל חיי ואין לי בעיה להמשיך ככה".
במשך קרוב לעשור הצליח ישי להסתיר את מעלליו מאשתו. בשנים האחרונות החלו הדברים לצאת בטפטופים. "היא התחילה לתפוס אותי בשקרים", הוא מסביר, "אבל לא הבינה ממש מה אני עושה. לפני כמה שנים אמרתי לה שאני הולך למועדון חשפנות. היא אמרה: 'אין בעיה'. היא לא ידעה אפילו מה זה".
אך מיכל גילתה במהרה, ותגובתה היתה חריפה. "היה צעקות, מכות. היא רצתה שנתגרש", משחזר ישי. מיכל דרשה ממנו להפסיק, והוא התנזר במשך יותר משנה, אז הגיעה התפנית.
"שאלתי אותה: 'מה, לא מדגדג לך להיות עם גברים אחרים?', והיא אמרה: 'אולי, אבל לגברים מותר ולנשים אסור'".
ישי הבין את הפוטנציאל. לפני חודשים מספר יצא שוב, הפעם עם אשתו. בראשונה בחייה לבשה מיכל מכנסיים, הסירה את כיסוי הראש והשתחררה מכבלי העולם החרדי. התוצאה היתה מפתיעה. "היא היתה בשוק, אבל לא רצתה לחזור הביתה", מספר ישי.
מאז החל הזוג לצאת מדי שבוע. את חוויותיהם הם מסתירים לא רק מהסביבה אלא כמובן גם מילדיהם. "הילדים מחוברים מאוד לעולם החרדי", מסביר ישי. "הם ילדים טובים, חנונים כאלה. אני לא רוצה לחשוף אותם לעולם החילוני".
כשאשתו לצדו, השתדרגו היציאות במהרה לעולם חדש - חילופי זוגות. ישי מעיד כי בניגוד למה שאפשר לחשוב, הפעילות הזאת עושה למערכת היחסים רק טוב. "אתה הולך למסיבה כזו ואומרים לך: 'איזו יפה האישה שלך, מה אתה מביא אותה לפה בכלל? היא יהלום, תשמור עליה טוב'", מספר ישי. "אתה לומד לראות אותה מחדש ולהעריך אותה. עכשיו היא גם שותפה לכל, לא צריך להתחבא יותר. זה חיזק את הקשר בינינו מאוד".
כעת בוחן הזוג את דרכו לעתיד. "זו בעיה, כי ישי רוצה להישאר חרדי ואני רוצה לעשות שינוי", מסבירה מיכל. "אני לא יודעת איך הוא מסוגל להמשיך לחיות ככה. אני מאמינה שלרוב הגדול של האנשים שעושים את זה יש בעיה מוסרית לשלב בין השניים".
הכתבה המלאה מתפרסמת בסוף השבוע במקומוני השפלה של "ידיעות תקשורת"