למען הנכים: עיריית מודיעין, מכבים-רעות תקים מערך נגישות עירוני שיכלול בתוכו נציגים מכל מחלקות העירייה הרלוונטיים. כך נמסר השבוע בישיבת פורום קהילה נגישה שהתקיימה ביום שני שעבר בבניין העירייה. בישיבה נטלו חלק אכרם חאג' יחיא, מנהל מחלקת הפיקוח על הבניה וממונה נגישות ובהשתתפות דינה קרמונה, ממונה על פניות הציבור ונציגי התושבים מיגל הרף, שרון מעוז, חיים קמחי, מירב שבירו ויוסף לב.
חאג' יחיא ציין בישיבה כי מערך נגישות עירוני יכלול בתוכו נציגים מכל מחלקות העירייה הרלוונטיים לנושא זה, נציגים מפורום קהילה נגישה ופעילי ציבור. עוד נמסר כי מטרת גוף זה תהיה לקדם את נושא הנגישות, כמו כן במסגרת פעילות זו יקבלו מנהלי האגפים והמחלקות בעירייה עדכונים בנושאים הקשורים לנגישות.
בתחילת הפגישה ערכו חברי הוועדה סיור ממונע בעיר על מנת לעקוב אחר ליקויים בתחום חניית נכים. נציגי העירייה התרשמו חלק מהבעיות כבר טופלו והיתר נמצאות בטיפול לקראת פתרון.
נושא נוסף שעלה במהלך הדיון היה ביקור שקיימו חלק מחברי הוועדה בקריית גת בה פועל אגף נגישות. חברי הפורום ציינו כי עיקר הצלחתו של האגף היא הטמעת המודעות בכל מחלקות. חאג' יחיא ציין כי המצב במודיעין, מכבים-רעות שונה מאחר וכל מבני הציבור החדשים בעיר נבנו תוך התחשבות בחוק הנגישות ודיווח כי גם בעיריית מודיעין, מכבים-רעות יש חובה להחתים מורשה נגישות על כל בקשה להיתר.
עוד בישיבה קיבלו הנוכחים סקירה אודות עבודות ההנגשה שנעשו בבתי הספר בעיר לפני תחילת שנת הלימודים (ביצוע מעליות, מעלונים וחדרי שמע) כמו כן נמסר כי לאחרונה יצא מכרז לביצוע שתי מעליות בשני בתי הספר הזקוקים לכך.
מכרז נוסף שייצא בתקופה הקרובה הוא מכרז להנגשת תחנות אוטובוס ברחבי העיר וביצוע הנמכות בצמתים בעיר. אתר העירייה שהוקם ועוצב גרפית תוך כדי התחשבות בהנגשתו הן במובן הגרפי והטכנולוגי שלו.