יער בן שמן, לא מה שחשבתם: נרקומנים, אלכוהוליסטים, זוגות שבאו להתבודד, עבריינים וכאלה שמחליטים לשים קץ לחייהם. הכבודה הזו היא לא תמהיל אנושי בכלא רמלה, אלה הם חיי הלילה של יער בן שמן. כן, כן, ממש מתחת לאף, בזמן שתושבי מודיעין הסמוכה נמים את שנת הלילה, עולם שלם חי ופועם מתחת לחלונם.
למשטרה, מסתבר, חיי הלילה ביער בן שמן היא תופעה ידועה, על פניו הם לא מגלים התרגשות גדולה ובטח שלא מוכנים להתייחס אליו כאל מוקד יוצא דופן, אבל כשנוברים בנבכי היער, הקולות והסיפורים שעולים משם מקבלים צליל צורמני. האחים גרים יכלו להנפיק עוד עשרות אגדות - לו העצים ידעו לדבר.
"יער בן שמן מושך אליו קהל מכל הסוגים", אומר רפ"ק יורם ברינה, מפקד תחנת משטרת מודיעין. "הנרקומנים מגיעים מאזור ירושלים ללוד כדי לקנות סמים, בדרך חזרה הם עוצרים ביער כדי לעשן. היו גם מקרים של אנשים שבאו לשים קץ לחייהם ביער".
בסוף השבוע שעבר, בלילה שבין חמישי לשישי, רכב שנסע במהירות על כביש 443 משך את תשומת ליבם של השוטרים. כשביקשו השוטרים מהנהג לעצור, הוא ניסה לברוח ולחץ על דוושת הגז.
המשטרה הזמינה תגבורת וכך שתי ניידות תנועה פצחו במרדף אל תוך היער. כאשר הגיע הרכב לדרך ללא מוצא, יצא הנהג מהרכב ונס על נפשו.
בסריקה שערכו השוטרים במקום נמצא הנהג מסתתר מאחורי שיח. בבדיקה שנערכה במקום נמצא שהנהג שיכור וכך גם חבריו שנתפסו עימו, הנהג בן ה־22 מוכר היטב למשטרה ובאמתחתו עבירות רכוש ואלימות. ביום א' הוגש נגדו כתב אישום.
לא רק מקרי אלימות או עבריינות מתקיימים ביער. בשעות הלילה המאוחרות, בעיקר בסופי שבוע, עורכים בני הנוער מהיישובים הסמוכים מסיבות במעבי היער. במסיבות הללו הילדים אינם רוקדים הורה ושותים מיץ תפוזים, ברובן נוטלים בני הנוער סמים ושותים כמויות אדירות של אלכוהול.
"כל אירוע תחת כיפת השמים מחייב אישור משטרתי", אומר רפ"ק ברינה ומוסיף: "אם הוא מתקיים ביער בן שמן, צריכים המארגנים לקבל אישור גם מקק"ל, המטרה היא לוודא את ביטחון המבלים ולהבטיח שמירת ניקיון ותקינותו של היער ומתקניו. אנשים שאין להם מה להסתיר מבקשים מאיתנו אישור ונוהגים על פי הנהלים. מי שמתכנן להביא ליער אלכוהול או סמים, יימנע בדרך כלל מלקבל אישור".
הכתבה המלאה מתפרסמת בסוף השבוע ב"ידיעות מודיעין".