לא כמו פעם: תושבים בעיר שציפו לטקס גדול לציון יום הירצחו של יצחק רבין, הופתעו לגלות כי עיריית מודיעין לא תקיים השנה אירוע בערב יום הזיכרון, כמקובל בשנים הקודמות. "ראיתי שלא מצוין כלום בלוח האירועים העירוני והתקשרתי לברר מדוע", מספר מזכיר סניף מפלגת העבודה בעיר, ערן חרמוני.
"אמרו לי שיש טקסים בית ספריים ושזה מספיק כי לאירוע העירוני אנשים לא מגיעים. זה מאוד צרם לי. הרצח הזה הוא טראומה לאומית וחובה לזכור אותו ולהזכיר. יצחק רבין נרצח על רקע פוליטי ומעבר לכבודו צריך להזכיר את הדבר גם כדי שלא נגיע חלילה למצבים דומים בעתיד. יש לטקס הזה משמעות ואני לא מבין מדוע הוחלט לוותר עליו השנה".
חרמוני שלח בתחילת השבוע מכתב לראש העירייה, חיים ביבס, בנושא. בין היתר כתב בו: "החלטתה של עיריית מודיעין לחדול מלקיים אירוע זיכרון מרכזי ביום השנה לרצח יצחק רבין ז"ל איננה ראויה, איננה מעניקה את הכבוד לו ראוי רבין ובעיקר איננה דרה בכפיפה אחת עם גודל האסון שנפל על עם ישראל ועל הצורך לשוב כמידי שנה ולהזכיר את הרצח הנפשע של ראש ממשלה מכהן בישראל בשל דרכו על מנת שלא יתרחשו בעתיד אסונות נוספים מסוג זה. אוי לבושה.
"אני קורא לך להודיע כי עיריית מודיעין חוזרת בה מההחלטה הזו ובכוונתה לקיים בשבוע הבא ובשנים הבאות ביום השנה לרצח אירוע זיכרון מרכזי אליו יוזמן הציבור הרחב".
חרמוני הוסיף כי "לאחר הרצח, ואל מול ההסתה והאלימות שקדמו לו, ידעתי כי 'לרוב הדומם' יש תפקיד משמעותי והוא להשמיע את קולו ולא 'לעצום עיניים".
בעירייה אומרים בתגובה שאירוע עירוני לזכר ראש הממשלה המנוח יתקיים, אך לא כמו בכל שנה: "הטקס העירוני לזכרו של יצחק רבין ז"ל מתקיים השנה בשיתוף עם תלמידי תיכון עירוני ב' שעל שמו הוא נקרא, בשל מיעוט משתתפים בשנים האחרונות. הטקס מתקיים ביום הזיכרון הממלכתי בשעה 09:00 במעמד ראש העירייה ומוזמנים אליו כל תושבי העיר".