מי לקח את עץ הזית של בית הספר הדמוקרטי?: האם בית הספר הדמוקרטי ייפתח בעוד מספר ימים ללא אחד מסמליו? עץ הזית הגדול שעמד בחצר בית הספר הדמוקרטי ע"ש נדב במודיעין נעלם לפני מספר ימים. בתחילה נדמה היה כי העקירה היא חלק מתהליך מתוכנן של בניית משכן הקבע של בית הספר אך במהרה התברר כי העץ נעקר ללא כל תיאום ויתכן כי נגנב.
העץ ניטע לפני כ-11 שנה לזכרו של נדב מרחב, בנם של מקימי בית הספר, פזית ואמנון מרחב, שנהרג בתאונת דרכים בהיותו בן שש. העץ שימש את תלמידי בית הספר, במשך השנים, כמקום טיפוס ומשען, וחשיבותו לאנשי הקהילה גדולה.
בימים אלה עומד להיבנות מבנה הקבע של בית הספר כאשר תוכניות הבינוי החדשות כללו, גם מקום של כבוד לעץ. על פי הסיכום עם העירייה, העץ היה אמור להיות מועתק ממקומו בזמן הבנייה ולחזור לאחריה.
לפני מספר ימים גילו אנשי קהילת בית הספר, אשר עסקו בפירוק אחרון של מתחם הקרוואנים, כי העץ נעקר ממקומו ובמקומו נשאר בור גדול. לאחר בירור קצר התברר כי העץ נעקר ממקומו ללא תיאום עם גורם מטעם בית הספר או העירייה.
ביום שישי שעבר הגישו פזית מרחב, אמו של נדב ז"ל שהייתה המנהלת הראשונה של בית הספר הדמוקרטי, יחד עם מנהל בית הספר, גיל חדש, תלונה במשטרת מודיעין. בבית הספר הדמוקרטי הביעו זעזוע עמוק מהמעשה. לדבריהם, חשיבותו של העץ לקהילת בית הספר היא עצומה, ובכוונתם לעשות ככל האפשר, בסיוע המשטרה, על מנת לעלות על עקבותיו של העץ ולהחזירו לחיק הקהילה.
מעיריית מודיעין נמסר בתגובה כי "מדובר בעץ בעל חשיבות רגשית וסמלית רבה למשפחת מרחב ולקהילת בית הספר הדמוקרטי. ככל הנראה מדובר בטעות אנוש מצערת, עם זאת, הוגשה תלונה למשטרה על מנת שהנושא ייבדק".