לאט לאט: מצלמות האבטחה לא יגיעו כנראה כל כך מהר למודיעין: בשבוע שעבר פורסם בכלי התקשורת הארציים כי בית ספר "היובל" במודיעין נבחר, יחד עם 11 בתי ספר נוספים בכל הארץ, להוביל את פיילוט הצבת מצלמות האבטחה בתוך מבנה בית הספר, שיחוברו למוקד העירוני.
במשטרה הסבירו כי רישות בתי הספר במצלמות אבטחה יבטיח את הורדת האלימות בצורה דרמטית ואף הסבירו כי בדיקות מקדימות שנעשו בעניין הוכיחו כי רמת האלימות בבתי הספר בהם הוצבו מצלמות האבטחה, ירדה כמעט לאפס.
הסערה פרצה מיד. מנהלי בתי הספר הודיעו שמדובר בשערורייה ואילו מנכ"לית משרד החינוך לשעבר, ח"כ רונית תירוש, הצהירה כי "ההחלטה תעביר את האלימות לחצר האחורית של בית הספר ולא תתרום דבר. אנו הופכים את בתי הספר למין מבצרים. אם זה לא כלא, אז מה זה כלא?".
גם במודיעין הרוחות סערו. "בעיר הזו רוצים כל הזמן למנוע מאיתנו לחיות בצורה נורמלית", אומר יניב (16). "קודם גירשו אותנו מהפארקים, אחר כך נתנו דוחות למי שדיבר קצת בקול ועכשיו מצלמות אבטחה גם בבית הספר. לא עשינו שום דבר רע. אנחנו רק רוצים לחיות כאן בשקט".
אלא שבעירייה מבהירים כי הסערה מיותרת. "לפני למעלה מחצי שנה הגיעו נציגי משטרת ישראל לפגישת עבודה עם נציגי מחלקת הביטחון בעירייה. נציגי המשטרה העלו הצעה לשתף את העיר בפיילוט חדש לפיו יותקנו מצלמות אבטחה בבית הספר. על פי נציגי המשטרה, תוכנית המצלמות היא לאבטחת בית הספר בלבד מבחינה היקפית כנגד כניסת גורמים עוינים לשטח בית הספר.
"הרעיון העתידי הוא החלפת השומר בכניסה לבית הספר במצלמות אבטחה מבחינה ביטחונית וכן מניעת ונדליזם בשעות הלילה, כאשר שנת הפיילוט היא עדיין עם השומר לבדיקה וניסיון בלבד ללא התחייבות עתידית.
"מעולם לא דובר עם העירייה על אפשרות של הצבת המצלמות בתוך מבנה בית הספר, בכיתות או מסדרנות במטרה של פיקוח ומניעת אלימות בין תלמידים - אלא הגנה מפני גורמים זרים בלבד בהיקף בית הספר. בנוסף, מאז אותה פגישה שהייתה בבחינת רעיון בלבד, לא התקיים כל קשר בין העירייה למשטרה או משרד החינוך, לא הייתה כל התקדמות בנושא, אין סיכומים, לא התקיימו סיורי הכנה ולא ייצאו מכרזים לביצוע.
"בכל מקרה אין כל סיכוי שהפרויקט ייצא אל הפועל בתחילת שנת הלימודים הקרובה, שכן לא ניתן להיערך לכך תוך שבועיים. במידה ותהיה התקדמות כלשהי בנושא ויהיו סיכומים ומעבר לפעולות בשטח, נעדכן".