נתפסו על חם: שוב נתפסו קבלנים ששפכו פסולת במקומות לא חוקיים. במקרה הראשון הבחינו מפקחי העירייה בערימת ריהוט ישן שהושלכה לצידי כביש מספר 2 העירוני, בין צומת רבין לצומת נוף איילון. אנשי הפיקוח העירוני החליטו לבדוק מהיכן הגיע הריהוט ולאחר חקירה קצרה גילו כי סניף בנק בראשון לציון ביצע שיפוץ כללי והריהוט הישן שלהם הוא זה שנזרק בשולי הכביש.
בעירייה מספרים כי "אנשי מחלקת הפיקוח העירוני פנו לסניף הבנק המדובר, שהפנה אותם לקבלן ריהוט בעיר. הקבלן סיפק באחרונה ריהוט חדש לסניף הבנק המשופץ, וקיבל תשלום כולל פינוי פסולת הריהוט הישן אולם, כנראה שהקבלן החליט לעשות קיצורי דרך והוא השליך אותה בפאתי העיר ולא באתרים המיועדים לקלוט פסולת מסוג זה. עם הצגת ההוכחות לקבלן נקבע כי הוא ייפנה את הפסולת באתר וכמו כן הוא גם זכה לקבל קנס כספי על ביצוע העבירה.
במקרה השני שפך קבלן שיפוצים פסולת בנייה מהטנדר שלו ביום חמישי בערב, אל שטח הפקר בסוף רחוב אבני החושן וליד קיר השרקרקים. "ביקשתי ממנו לקחת את הפסולת בחזרה ולהימנע מדוח", מספר תושב העיר, אלי גל, שראה את המתרחש.
"הוא טען בתגובה שהוא שופך רק חול ושזה מותר. כשהתעקשתי, הוא הסביר שאת הצינורות, הברזים ושני שקי המלט שהיו ליד החול ששפך הוא יקח בחזרה. בינתיים התחלתי לצלם את הטנדר שלו והוא התעצבן ואיים עליי. הזמנתי משטרה אך חוץ מאשר לקחת את פרטיו הם לא עשו שום דבר".
בעיריית מודיעין מסבירים בתגובה כי "אנשי מחלקת הפיקוח העירוני עמלים רבות על מנת לאתר מפירי חוק זה במספר דרכים בהן מעקבים, מארבים ופעולות נוספות. מחלקת הפיקוח העירוני מזמינים תושבים העדים לתופעות מסוג זה לדווח על כך למוקד העירוני 106 ולמסור פרטים רבים ככל הניתן על זהות העבריינים".
ממשטרת מודיעין נמסר בתגובה: "עם הגעת השוטר למקום בעקבות קריאה ולאחר שיחה עם המתלונן הוברר כי המתלונן הוא נאמן איכות הסביבה בעל תעודה אותה הציג בפני השוטר וטען בפניו כי לקח את מספר הרכב של הקבלן ויגיש נגדו דוח על הפסולת שהשליך".