משוחררת: בפעם הראשונה שיהודית עזרד חוותה שחזור גלגולים, זה היה כשחיפשה תשובה לשאלה שהטרידה אותה מזה שנים: מדוע היה עליה לסבול בנישואיה הראשונים? מה בחייה הביא עליה 'עונש' כזה. עזרד הייתה אז גרושה צעירה, בת 25, ובעלה לשעבר האשים אותה בבגידה.
"וזה רדף אותי", היא אומרת, "לא הבנתי למה הוא מאשים אותי בדבר כזה. הרי ברור היה שאין לזה ביסוס, ובכל זאת הרגשתי שאני נענשת ולא ידעתי למה מגיע לי לעבור דבר כזה".
עזרד, שבאותה תקופה התרחקה מהדת, חיפשה לעצמה מענה בטיפולים אלטרנטיביים. האחד מהם עסק בתורת גלגול הנשמות. לאחר מדיטציה קצרה היא הונחתה להיזכר ולשאול את השאלה המטרידה אותה, והיא שאלה כמובן בעניין נישואיה הראשונים.
"ואז זה הגיע. ראיתי את עצמי בדרום צרפת, מוקפת גפנים. הבנתי שאני אישה צעירה ממעמד נמוך ונישאתי לאיש עשיר במיוחד. הרגשתי שאני לא שייכת למקום הזה, שאני משועממת ולא יודעת מה לעשות עם השפע שסביבי. התחלתי להצטרף לכורמים בשדות בלי לדעת שזה נחשב למעשה לא ראוי ושיתחילו לרנן עליי בשל כך. ואז הבנתי.
עזרד. מסוגלת לראות את הגלגולים הקודמים שלה. צילום: קובי קואנקס.
"בעלי הראשון היה בגלגול הקודם אותו בעל עשיר, ואני אכן גרמתי לו לחשוב שאני בוגדת בו. הוא הגיע לגלגול הנוכחי עם זיכרון הבגידה ולכן התנהג אליי כפי שהתנהג. זה כמובן לא מצדיק, אבל פתאום הבנתי מאיפה זה בא. באנו לכאן כדי לתקן את מה שקרה בגלגול הקודם, והוא היה נחוש 'להעניש' אותי על מה שקרה אז".
כל אחד מהסיפורים שעזרד מספרת בהמשך, אינו פחות הזוי מזה הראשון. עזרד מודעת לכך ולא מבקשת לשכנע אף אחד. "אני יודעת איך זה נשמע, אני מבינה שלא כל אחד מתחבר לעולם הזה, אבל מרגע שהבנתי את זה, שחררתי את הכעס ואת התסכול על מה שקרה לי בנישואים הראשונים. הייתי במקום אחר, השלמתי עם מה שקרה וגם לא סחבתי את הרגשות השליליים שלי כלפי הבעל הראשון. הייתי מוכנה לצעוד הלאה, הלקח נלמד".
לא כל אחד מאמין או מסוגל 'לראות' את הגלגולים הקודמים שלו. "להאמין לא צריך. עדיין אפשר לחוות את זה, ואני יכולה להדריך ולעזור לעשות את זה. מרבית המטופלים שמגיעים אליי אינם דתיים ומעולם לא חשבו על גלגולים קודמים, ובכל זאת הם רואים אותם".
בימים אלו יצא לאור ספרה של עזרד 'אחור וקדם צרתני', אסופת סיפורי שחזורים, לצד סיפורה האישי, השזור גם הוא בשלל שחזורים שחוותה בעצמה. את הספר, על אף הנושא הקשה לעיכול, כתבה בצורה לוגית: תחילה את תורת שחזור גלגולים על פי הקבלה, לאחר מכן סיפורה האישי, ולבסוף את סיפורי המטופלים שלה. כל פרק משלושת הרבדים ועוסק בשאלות שונות, החל ממבנה הנשמה וכלה בקשר עם חוצנים.
מה התועלת בשחזור גלגול, מעבר ל'סגירת מעגל'? "קודם כל לא חשוב מה הסיפור, חשוב מה ההשלכה. לכן גם שם הספר מתייחס לאחור ולקדם. אנחנו נשמה שנעה בציר הזמן אבל משנה את הכאן והעכשיו. מכיוון שהנשמה והנפש זוכרים, אנחנו מגיעים עם השלכות פיזיות ורוחניות. אסטמה קשורה הרבה פעמים למוות בחנק, כאבים קשורים לבעיה באיבר ממנו סבלנו בעבר, כעסים קשורים למפגשים קודמים שלנו.
"הטיפול עשוי 'לשחרר' את העבר, להרפות ממנו ולהרגיש טוב יותר בכל המובנים. שחזור גלגולים לא יירפא מום שנולדנו איתו, אבל הוא יסביר לנו למה זה קרה ויאפשר לנו לחיות הווה מאושר יותר".
בספרה דנה עזרד במגוון הבעיות שהגיעו אל חדר הטיפולים שלה, בין אם בביתה ובין אם ב'אחלמה', בה היא ובעלה מרצים. "הגיעו אלינו הומוסקסואלים שנשלחו על ידי הוריהם, נשים עקרות ושלל סובלים ממחלות", היא אומרת, "את הפתרון לא אני מביאה. כל אחד יכול לשחזר גלגול, זה לא דורש כוחות מיוחדים או כישרון, רק הדרכה. את הפתרון, האדם כבר מביא לעצמו".
הכתבה המלאה תפורסם בסוף השבוע ב"ידיעות מודיעין".