פעילי סביבה באזור העיר מודיעין – מכבים – רעות הזדעזעו מאירוע חריג שהתרחש בערב חג שבועות, מוצאי שבת האחרונה: מספר חזירי בר שניסו לחצות כביש ראשי באזור היערות והשטח הפתוח שממערב למודיעין, נדרסו למוות.
סרטון שצילם עובר אורח שהבחין בכתמי דם עם הכביש, הוביל להשערה כי מדובר באירוע דריסה של חזירים אשר עשו את דרכם בין שטח פתוח אחד לשטח שני באזור שמסביב לעיר מודיעין. בתיעוד מהשטח ניתן לראות מספר כתמי דם גדולים על הכביש, ומראות קשים של חלקי גוויות של חזירי בר.
1 צפייה בגלריה
אחד מחזירי הבר שנדרסו
אחד מחזירי הבר שנדרסו
אחד מחזירי הבר שנדרסו
(צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפני סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים)
"הסרטון שהופץ ונמחק מאוחר יותר פשוט מזעזע", מספרת רחל איבגי, תושבת מודיעין, המספרת כי לא מדובר בפעם הראשונה שבה נדרסו חיות בר שהסתובבו בקרבת העיר. "בונים פה כבישים על כבישים, מחלפים וגשרים, ופשוט מונעים מחיות הבר אפשרות של תנועה בטוחה באזור. זה עצוב מאוד, וגורם למקרים של הרג צבאים, חזירי בר, שועלים ותנים".
מי שפועלים כבר שנים למען הקמתם של מעברים תת קרקעיים לחיות בר באזור הם פעילי הסביבה במודיעין, בעיקר אנשי עמותת 'תושבים משפיעים במודיעין', שאף הגישו לפני מספר חודשים התנגדות לחלק מתוכנית המתאר 2040 של העיר, בטענה כי בתהליכי התכנון האורבני הנוגעים לעתידה של העיר, לא הושם דגש על הקמת מעברים בטיחותיים לחיות בר.
קראו גם:
"כבר תקופה ארוכה שאנחנו קוראים להקמת מעברים לבעלי חיים, בשביל לצמצם את הדריסות, ולהקטין את הסיכון לחיי אדם מתאונות עם בעלי חיים", אומר יו"ר העמותה, גדעון בכר. "גם התרענו שיש מקום לשים שלטים בכבישי הגישה הסובבים את העיר מודיעין, המזהירים את הנהגים מפני חיות בר שחוצות את הכבישים.
"כל אלה הם צעדים הכרחיים למניעת תאונות מיותרות ומסכנות חיי אדם, העיר מודיעין ממוקמת בליבו של המסדרון האקולוגי הלאומי, ומוקפת שטחים פתוחים, ומכאן גם היא הבית לבעלי חיים רבים, הנאלצים לעבור כבישים סואנים ורבי מסלולים תוך סיכון הנהגים, וכמובן בסכנת דריסה עבורם".
על האירוע האחרון אומר בכר: "הדריסה הנוכחית של משפחת חזירי בר, גם אם התרחשה מחוץ לאזור המוניציפלי של מודיעין, היא המחשה כואבת ביותר לצורך הדחוף לטפל בבעיה".
"חשוב שהעירייה, והרשויות הרלוונטיות, ינקטו בכל הצעדים בכדי למנוע מצבים מסכני חיים מסוג אלה בכבישי הגישה למודיעין".
כל העדכונים - חדשות מודיעין