מיזם העוסק בחיבור של קשישים עריריים תושבי מודיעין למשפחות בעיר, כדי שיחגגו יחד איתן את ליל הסדר בחג הפסח המתקרב, הופץ בשבוע האחרון במספר קבוצות וואטסאפ בעיר.
2 צפייה בגלריה
"בטוחים שנצליח". נוגה שחר ואלעד גולדמן
"בטוחים שנצליח". נוגה שחר ואלעד גולדמן
"בטוחים שנצליח". נוגה שחר ואלעד גולדמן
(צילום פרטי)
מי שעומדים מאחורי היוזמה הם שני תלמידי תיכון בעיר ‑ נוגה שחר ואלעד גולדמן, תלמידי כיתה י"ב בתיכון עירוני ב' בעיר, בני 18, שהחליטו לקדם את המיזם כחלק מפרויקט מחויבות אישית שלהם בבית הספר.
"היינו צריכים לבחור פרויקט כלשהו לקדם, ובחרנו יחד בנושא הזה, כי זה נראה לנו מתאים ומיוחד", מסבירה שחר. "העברנו את המסר דרך קבוצות וואטסאפ של בית הספר, ומתברר שאנשים בעיר קיבלו את ההודעה, והפיצו את זה הלאה ברשת".
בהודעה שניסחו שחר וגולדמן מצוין כי הם "מנהלים פרויקט במטרה לעזור לקשישי מודיעין למצוא בית מארח לסדר פסח", וכי הם מחפשים משפחות "שיוכלו להגיע ולאסוף את הקשיש, ולהחזיר אותו בסוף הערב לביתו".
בתהליך ההכנה של המיזם, הגיעו שני התלמידים אל משרדי השירותים החברתיים בעירייה, שם ביקשו לקבל מידע אודות קשישים בעיר שיתאימו לפרויקט.
"את המידע קיבלנו מנציגה של השירותים החברתיים, שעדכנה אותנו על מספר הקשישים שיש בעיר", מספרת שחר, "והם אמנם לא רבים, אבל הם קיימים, ומיד המשכנו לקדם את העניינים בנושא.

2 צפייה בגלריה
אושר בפורום הבכירים. עיריית מודיעין
אושר בפורום הבכירים. עיריית מודיעין
אגף הרווחה מסייע. עיריית מודיעין
(צילום: אוהד צויגנברג)

"כרגע, אחרי הפצת ההודעות במקומות שונים, התחלנו לקבל הודעות ממשפחות שמוכנות ומסכימות לארח, וזה נחמד מאוד", מספר גולדמן. "אנחנו בימים אלה בשלב של התאמות, בודקים איפה המשפחה גרה, כדי שלא יהיה רחוק עבור הקשיש ועבור המשפחות, ואנחנו בודקים עוד כמה דברים, כמו למשל אם מדובר במשפחה דתית או חילונית.

קראו גם:

"אחרי שנסדר הכל, נוכל לעשות את השילובים. יש לנו מספיק זמן עד פסח ואנחנו בטוחים שנצליח".