רחוב רבקה אמנו - שקיעות חלומיות

מי ומה? הרחוב נקרא על שמה של רבקה המקראית, אחת מארבע האמהות, רעייתו של יצחק.
לוקיישן: בחלק הדרום־מערבי של שכונת מוריה, המזוהה עם ציבור חובשי הכיפות הסרוגות, מרחק קצר מכביש הכניסה הדרומית לעיר מכיוון עמק איילון.
5 צפייה בגלריה
רחוב רבקה אמנו
רחוב רבקה אמנו
רחוב רבקה אמנו
(צילום פרטי)
קראו גם:
קצת היסטוריה: השכונה הוקמה בשלב מתקדם יחסית של העיר, ותחילת איכלוסה הייתה בשנת 2004, כשכונה הראשונה בעיר הנבנית בצמידות לגבעות הדרומיות, המהוות את גבולה של העיר עם השטחים הפתוחים מדרום לה.
מקור המשיכה: בתים פרטיים ובנייני מגורים קטנים בגובה של עד שלוש קומות, בנייה חכמה ותכנון הגורמים לכך שכמעט מכל מרפסת נפרש מול העיניים נוף מרהיב של הגבעות הירוקות המקיפות את השכונה מכיוון מערב, דרום ומזרח.
מה ברדיוס? שני מרכזים מסחריים גדולים, מבני ציבור, מוסדות חינוך, פארק אתגרי לילדים ולנוער, אתר ארכיאולוגי, פארק חבלים וגינות גדולות.
למי שיכול לקנות: בית של חמישה חדרים עם מרפסת גדולה לנוף ‑ כחמישה מיליון שקלים.
למי שמסתפק בשכירות: דירת שישה חדרים במחיר ממוצע של כ־9,000 שקלים לחודש.
5 צפייה בגלריה
רוני ציטרינוביץ'
רוני ציטרינוביץ'
רוני ציטרינוביץ'
(צילום פרטי)
דבר המומחה, רוני ציטרינוביץ, "U נכסים, תיווך, ייעוץ והשקעות בנדל"ן": "שווה ממש להשקיע. אחת השכונות היוקרתיות ביותר בעיר לאנשי מגזר הכיפות הסרוגות, ובמיוחד רחוב רבקה אמנו, שבתחומו דירות גדולות, מרפסות ענקיות ושקיעות חלומיות עוד יותר".
ועוד משהו קטן: דיירי רחוב רבקה אמנו שהמרפסות שלהם פונות לכיוון מערב, יודעים לספר כי כמעט מדי ערב מגיעים זוגות רבים לגינה שהוקמה במפלס שמתחת לבנייני המגורים, לשבת יחד מחובקים, ליהנות מהשקיעה היפה ומהשקט שמסביב.

רחוב ירח אב - קצת כמו בירושלים

מי ומה? הרחוב נקרא על שמו של החודש העברי אב, כמו רחובות אחרים בשכונה הנקראים על שמות החודשים בלוח השנה העברי.
5 צפייה בגלריה
רחוב ירח אב
רחוב ירח אב
רחוב ירח אב
(צילום פרטי)
לוקיישן: הרחוב ממוקם בחלק המזרחי של שכונת הכרמים, אחת השכונות הוותיקות של מודיעין, שהוקמה לפני כשני עשורים, לא הרחק מכביש הגישה לצומת שילת וכביש 443.
קצת היסטוריה: השכונה הוקמה בתחילת שנות ה־2000, ותחילת איכלוסה הייתה בשנת 2003, בעיקר על ידי משפחות שהגיעו מחוץ לעיר. שמה של השכונה ניתן לה בגלל הכרמים שצמחו במקום עד לתחילת עבודות התשתית להקמתה.
מקור המשיכה: רחוב ירח אב הוא רחוב קטן ומעגלי שבנייני המגורים הקטנים בתחומו מתנשאים לגובה של שלוש קומות, והוא מזכיר רחובות שקטים בירושלים.
במרכזו של הרחוב גינה, בה נוהגים תושבי הרחוב להיפגש אחר הצהריים ובסופי שבוע, וליהנות מהשקט ומהאווירה הקהילתית.
מה ברדיוס? שני מרכזים מסחריים, תחנת דלק ביציאה מהשכונה, מוסדות חינוך, שבט צופים, מועדון נוער ובית עמותת "סחלבים".
למי שיכול לקנות: דירת ארבעה חדרים עם מרפסת לנוף הפתוח במחיר ממוצע של כ־2.45 מיליון שקלים.
למי שמסתפק בשכירות: דירת ארבעה חדרים בדמי שכירות חודשית של כ־6,000 שקלים.
דבר המומחה, רוני ציטרינוביץ, "U נכסים, תיווך, ייעוץ והשקעות בנדל"ן": "רחוב ירח אב הוא פנינה אמיתית בלב האיזור האורבני הצפוף של העיר, מעין מתחם נפרד וקהילתי במרחק קצר ממרכז העיר ומכל מה שצריך".
ועוד משהו קטן: 50 מטרים מהכניסה לרחוב, שגם כך יש בו חניה בשפע, ישנו מגרש חניה גדול ופתוח, מה שהופך את הרחוב לכזה שאף פעם אין בו בעיית חניה.

רחוב חטיבת הנגב - הכי קרוב למע"ר

מי ומה? הרחוב נקרא על שמה של חטיבה לוחמת בצה"ל, המשרתת בתחום מרחב הנגב הדרומי של ישראל.
5 צפייה בגלריה
רחוב חטיבת הנגב
רחוב חטיבת הנגב
רחוב חטיבת הנגב
(צילום פרטי)
לוקיישן: רחוב חטיבת הנגב הוא אחד הרחובות הקטנים של שכונת המגינים, מהשכונות הגדולות בעיר, הממוקמת בדיוק באמצע הדרך מהכניסה המערבית לעיר והכניסה המזרחית מכיוון כביש 443.
קצת היסטוריה: שכונת המגינים נוסדה בשנת 1999 ובתחילה נקראה שכונת השמשוני, על שמו של האדריכל המתכנן שמואל שמשוני, ומי שהגיעו ראשונים לגור בה היו משפחות של יוצאי צבא וכוחות הביטחון.
מקור המשיכה: שכונה רחבת ידיים בסטנדרטים של פעם, כשעוד הוקמו מתחמי מגורים שלא נבנו בצפיפות, מגוון פארקים ירוקים ומתחמי פעילות ציבוריים, ומקומות חניה בשפע ליד כל בניין.
מה ברדיוס? פארק רחב ידיים ברחוב עמק בית שאן מצפון לרחוב ולשכונה, מוסדות ציבור, מגרש כדורגל ציבורי גדול, מתחם שבט צופים, מרכז רפואי שממוקם לא הרחק מבנייני השכונה, ומוסדות חינוך רבים, מיסודי ועד תיכון.
למי שיכול לקנות: דירת גן בת ארבעה חדרים במחיר ממוצע של קרוב ל־2.5 מיליון שקלים.
למי שמסתפק בשכירות: תשלום חודשי של כ־5,700 שקלים לדירת ארבעה חדרים.
דבר המומחה, רוני ציטרינוביץ, "U נכסים, תיווך, ייעוץ והשקעות בנדל"ן": "אחת השכונות השקטות והיפות, הקרובות ביותר למרכז העסקים העירוני, לבניין העירייה ולשתיים מהיציאות הראשיות של העיר ‑ יתרון גדול למי שמחפש שילוב של חיים שקטים וקרבה לנקודות עניין".
ועוד משהו קטן: מי שלא גרים בשכונת המגינים, יודעים לספר, בצחוק, שזו "השכונה של אנשי הצבא הוותיקים, ולכן היא תמיד נקייה, מסודרת ושקטה".

רחוב עמק דותן - סנטרל פארק של העיר

מי ומה? שמו של הרחוב, עמק דותן, ניתן לו על שמו של העמק הגדול ביותר בצפון־מערב השומרון, שאורכו עשרה ק"מ ורוחבו שלושה ק"מ והוא מוקף הרים גבוהים.
5 צפייה בגלריה
רחוב עמק דותן
רחוב עמק דותן
רחוב עמק דותן
(צילום פרטי)
לוקיישן: הרחוב הוא המרכזי בשכונת הנחלים, והוא משתרע מהכניסה לעיר מכיוון פארק ענבה במערב, ועד לדרך יאיר פרג, הכביש העוקף המזרחי של העיר.
קצת היסטוריה: שכונת הנחלים היא אחת השכונות הוותיקות בעיר שבנייתה החלה בשנת 1996, ובתכנון יועד רחוב עמק דותן, כמו העמק עצמו בשומרון, להיות הרחוב הגדול ביותר בתחומה.
מי שהגיעו לגור בה עם הקמתה היו תושבים מכל רחבי הארץ, מקהילות ומגזרים שונים, שביקשו לגור בעיר הגדולה והחדשה שהוקמה במרכז הארץ, ומרקם תושבים זה נשמר עד היום.
מקור המשיכה: יש ברחוב הזה הכל – מתחמי קניות שכונתיים, פארקים רחבי ידיים, מוסדות ציבור מרכזיים כמו היכל התרבות העירוני, הספרייה העירונית ומרכזי פנאי, נופש וספורט, והכל קרוב לבית.
מה ברדיוס? מרכולים מקומיים של רשתות שיווק, חניה בשפע, בתי ספר יסודיים, חטיבות ותיכונים, גינות כלבים, פינות מוצלות לישיבה, ובקצה הרחוב – אתר הטבע העירוני גבעת התיתורה.
למי שיכול לקנות: דירת ארבעה חדרים, מיני פנטהאוז עם מרפסת במחיר של כ־3.3 מיליון שקלים.
למי שמסתפק בשכירות: תשלום חודשי של כ־4,800 שקלים לדירה ממוצעת בת ארבעה חדרים.
דבר המומחה, רוני ציטרינוביץ, "U נכסים, תיווך, ייעוץ והשקעות בנדל"ן": "רחוב מפנק במרכז העיר, הכי קרוב שאפשר ברגל למע"ר, לקניון ולכל מה שצריכים, מיקום מצוין".
ועוד משהו קטן: תושביו הוותיקים של רחוב עמק דותן שדירותיהם פונות אל הפארק הענק קוראים לו "סנטרל פארק של מודיעין".

איך בחרנו

הרחובות הנכללים ברשימת המבוקשים נקבעו על סמך שלושה קריטריונים: הראשון הוא קבינט מומחים שכלל את המתווכים שעובדים וחיים את מודיעין, לוד ורמלה. לאחר מכן נבחנה ההיסטוריה של העסקאות שנעשו בשנים האחרונות בערים. ולבסוף - המלצות שהתקבלו מצד התושבים הוותיקים. כל הגורמים הללו שוקללו לרשימה שאתם רואים לפניכם.