מחאת המתנגדים לרפורמה המשפטית ומהלכי הממשלה הנילווים לה, מתקיימת בכל רחבי הארץ, ונדמה כי בניגוד למקומות רבים, בהם נרשמת האטה במספר המשתתפים בהפגנות, המחאות הקבועות במודיעין דווקא מעוררות עניין רב, במידה רבה בזכות היצירתיות של מובילי המאבק בעיר.
2 צפייה בגלריה
עשרות חוקים על שלטי המחאה. המפגינים
עשרות חוקים על שלטי המחאה. המפגינים
עשרות חוקים על שלטי המחאה. המפגינים
(צילום פרטי)
גם אמש (שבת) התקיימה בעיר עצרת מחאה גדולה, שכללה התכנסות של כ-2,500 איש, שצעדו ממתחם רחבת מוזיאון החשמונאים בעיר לעבר רחבת הקניון הגדול, שם מתקיימות רוב עצרות המחאה.
מה שמשך את עיניהם של מאות המוחים, היה מיזם יצירתי של מובילי המחאה, שכלל מיצג אנושי של 155 החוקים אותם מבקשת הממשלה לחוקק בתחומים שונים, וכפי שהגדירו אותם המוחים, "חוקי הדיקטטורה".


155 מפגינות ומפגינים נשאו 155 כרזות שעל כל אחת מהן נרשם חוק שהממשלה מבקשת לחוקק בכנסת הנוכחית, כמו למשל "הפרטת השידור הציבורי", "הקצאת חופים בהפרדה מגדרית", "מימון שני מעונות לראש הממשלה", ועוד.
לדברי פעילים במחאה, היצירתיות אותה מפגינים מובילי המאבק מסייעת להם לשמור על כמות גדולה של מפגינים, למרות העייפות המובנת בקרב הציבור, היוצא לרחובות מזה 22 שבועות.
"במודיעין היו היוזמות הראשונות המקוריות, כמו למשל איתי, הבחור הצעיר שהתחפש לדוד בן גוריון והחתים אנשים על מגילת העצמאות", מספר רונן אבישי, תושב העיר, "ולפני כמה שבועות, במחאה על חוק הארנונה, התחפשו כמה נשים וגברים לגנבים שכובעי גרב על פניהם, ושקי כסף על כתפיהם.
"זה לא רק יצירתי, אלא גם מושך את תשומת הלב, ומסייע להמחיש על מה אנחנו מדברים, וזה חשוב מאוד".
פרט להפגנה שהתקיימה במוצאי שבת, צפוי להיערך בעיר אירוע מחאה גדול נוסף, הפעם ביום שלישי השבוע - עצרת תמיכה בראש העירייה, חיים ביבס.

2 צפייה בגלריה
יצריתיים. בשבוע שעבר - כובעי גרב ושקי "כסף"
יצריתיים. בשבוע שעבר - כובעי גרב ושקי "כסף"
יצריתיים. בשבוע שעבר - כובעי גרב ושקי "כסף"
(צילום פרטי)

על אף שחלק מהמוחים אינם תומכים במפלגת הליכוד ממנה מגיע ביבס, רבים מהם דווקא צפויים להגיע לכינוס המיוחד, שיתחיל בשעה 18:00 בערב, ומוגדר כ"עצרת לחיזוק השלטון המקומי".
בהודעה שפורסמה בנושא והופצה בציבור, נכתב כי מדובר בהבעת תמיכה בביבס, "אחד שיודע והעז לדבר", כשהכוונה היא לכך שכיו"ר השלטון המקומי, וכאיש אמונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יצא ביבס בגלוי נגד הקמת קרן הארנונה.

קראו גם:

"מניחים את המחלוקות בצד, ובאים לומר לביבס שאנחנו איתו", אומרי מובילי המאבק בעיר, "וצפויים להגיע לכינוס רבים, מימין ומשמאל, כולנו גוש אחד".