מאות רבות מתושבי מודיעין הצטרפו בשבוע החולף לקמפיין ציבורי למען הצלתו של רפאל ברגרט בן השנה ועשרה חודשים, בנם של צילה ויגאל ברגרט, תושבי שוהם, שחלה בסרטן אלים, גידול במוחו, וזקוק לטיפול מציל חיים אותו ניתן לקבל רק בארצות הברית.
1 צפייה בגלריה
רפאל ואביו. "חייבים עזרה של הציבור"
רפאל ואביו. "חייבים עזרה של הציבור"
רפאל ואביו. "חייבים עזרה של הציבור"
(צילום פרטי)
לפני למעלה משבוע הושק קמפיין ציבורי רחב תחת השם "לעוף אל החיים", המספר את סיפורו של רפאל הקטן, וסימן ההיכר שלו הוא בלון בצבע תכלת הנישא אל השמיים, ועליו הכיתוב לעוף אל החיים.
במקביל נפתח דף לגיוס המונים עבור בני משפחתו של רפאל, הזקוקים לסכום של למעלה משני מיליון שקלים וחצי למימון הטיפול באחד מבתי החולים המוכרים בניו יורק שבארצות הברית.
נכון לעכשיו, גויסו כ-1.8 מיליון שקלים, מתוך 2.75 מיליון השקלים הנדרשים לטיפול המורכב.
"אנחנו נמצאים באחד הרגעים הקשים שלנו, ואנחנו חייבים עזרה של הציבור", אומרת האם צילה, "ורק באמצעות תרומות נוכל לתת לרפאל את הסיכוי לנצח את הסרטן ולהמשיך לצחוק תמיד".
הגידול האלים במוחו של רפאל התגלה כשהיה כבן שנה, והוא נכנס מיד לסדרה ארוכה של טיפולים בבית החולים דנה לילדים במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב, אולם בתום עשרה חודשים אינטנסיביים התברר כי ללא טיפול מיוחד, שעלותו גבוהה מאוד, לא יהיה לרפאל סיכוי לשרוד.
על אף הקושי הכרוך בנושא, הן בהתמודדות עם המחלה, והן בצורך לקבל תרומות מהציבור, החליטו הוריו של רפאל לא לוותר על הניסיון האחרון להצילו.
"לא משנה לי מה, אני לא מוותר על רפאל", אומר יגאל, האב, ומוסיף: "בדרך המפותלת הזו, מאז שגילו את הסרטן, עברנו כל כך הרבה, ועכשיו אני עושה את הדבר היחיד שלא האמנתי שאעשה, מבקש מהאנשים לעזור לי להציל את הילד".
לאחר שגייסו חלק מהכסף הדרוש להם, עושים בימים אלה צילה ויגאל הכנות אחרונות לקראת נסיעה ממושכת לארצות הברית.
"אנחנו אורזים את כל החיים שלנו כאן ונוסעים כדי להמשיך את המסע שלנו", הם אומרים, "ואנחנו חייבים להגיע לשם כמה שיותר מהר, כי כל יום שעובר ללא טיפול הוא לא לטובתנו".
קראו גם:
עדי מן, חברת מועצת העיר מודיעין לשעבר ופעילה חברתית, שגם בנה חלה בעבר בסרטן, היא אחת הפעילות המרכזיות בקמפיין להצלת רפאל, והיא מקווה שתושבים רבים במודיעין ובכלל, יתרמו למאבק החשוב: "בארץ אין עוד אפשרויות טיפול עבור רפאל, והתקווה היחידה של הילד המתוק הזה לנצח במלחמה על החיים נמצאת בבית החולים בניו יורק, אז בואו כולנו נעזור לו לנצח".
פורסם לראשונה: 09:56, 16.10.22