בעוד פחות משלושה שבועות יתקיימו בישראל הבחירות לכנסת, ובמודיעין התעוררה באחרונה מיני-סערה בעקבות כנס שקיימה מפלגת הליכוד, לכאורה בניגוד לתקנות, בבית כנסת שמנוהל על ידי אחת העמותות בעיר.
3 צפייה בגלריה
זעזוע בלשכה. ביבס
זעזוע בלשכה. ביבס
נכח בכינוס. ביבס
(צילום: חורחה נובומינסקי)
מי שקבלו על קיום הטקס במבנה היו אנשי סיעת 'מודיעין חופשית' בעירייה, ויו"ר הסיעה אבי אלבז.

3 צפייה בגלריה
סעיף ו' האוסר על שימוש במבנה לצרכים פוליטיים
סעיף ו' האוסר על שימוש במבנה לצרכים פוליטיים
סעיף ו' האוסר על שימוש במבנה לצרכים פוליטיים
(צילום מסך)

"על פי מידע שהגיע אלינו התקיימה פעילות פוליטית אסורה בבית כנסת 'קהילת אל עד' ברחוב שרה אימנו", אומר אלבז. "ובסרטון מאותו אירוע רואים את ח"כ בנימין נתניהו נואם באולם, בו נכח גם ראש העירייה חיים ביבס", טוען אלבז.
"דבר זה אינו חוקי מכיוון שחוק הבחירות 'דרכי תעמולה' קובע בסעיף 2א' כי 'לא ייעשה שימוש, בקשר עם תעמולת בחירות, בכספים או בנכסים מוחשיים של גוף מבקר או של תאגיד שהממשלה או רשות מקומית משתתפת בהנהלתו', ומאחר ואחד מסעיפי ההסכם של העירייה עם בית הכנסת קובע כי 'אסורה פעילות פוליטית ו/או מפלגתית במגרש ובמבנה בית הכנסת'".
ימים ספורים לאחר שהעביר את תלונתו בנושא ללשכת ראש העירייה, קיבל אלבז מענה מלשכת מנכ"ל העירייה, יורם כרמון, שציין כי לשכתו ביצעה בדיקה בנושא מול משרד היועץ המשפטי לממשלה, ומצאה כי לאיסור על שימוש בנכסי הרשות לתעמולת בחירות שני חריגים, שאחד מהם מאפשר לכאורה קיום כנסים "באולמות ומקומות פתוחים אשר הרשות המקומית נוהגת בכל ימות השנה להשכירם לציבור הרחב".

3 צפייה בגלריה
ההזמנה לכנס
ההזמנה לכנס
ההזמנה לכנס
(צילום מסך)

תשובתו של כרמון לא הניחה את דעתו של אלבז. "האם קהילת בית הכנסת היתה מאפשרת אירוע פוליטי של מפלגת העבודה או מפלגה אחרת מגוש השינוי? אני בספק", הוא טען.
חבר מועצת העיר, עמיחי זליג, ממארגני הכינוס, מסר בתגובה: "כדאי לשים לב שהכוונה בהקצאה לאסור שימוש במבנה למטרות פוליטיות עבור העמותה, אך כמו באירוע הזה, לעמותה אין שום קשר לגוף הפוליטי או רווח כלשהו מהפעילות שהתקיימה.
קראו גם:
"מפגשים עם מתמודדים או פאנלים פוליטיים בתקופת בחירות שפתוחים לקהל הן פעילויות חשובות ודמוקרטיות וזו לא פעם ראשונה שהן מתקיימות, והלואי והיינו רואים יותר אירועים כאלה בכל מבני הציבור בעיר. זו דמוקרטיה במיטבה".