תושבים המתגוררים בשכונת נופים במודיעין, אחת השכונות החדשות שנבנו בשנתיים האחרונות בעיר, טוענים כי בשכונה יש מפגעים בטיחותיים שאינם מטופלים כראוי, למרות פניות חוזרות ונשנות של התושבים למוקד העירוני.
1 צפייה בגלריה
תעלה בשכונת נופים, השבוע
תעלה בשכונת נופים, השבוע
תעלה בשכונת נופים, השבוע
(צילום פרטי)
קראו גם:
לטענת התושבים, המפגעים כוללים פרויקטים של תשתית שהעבודה עליהם החלה כבר לפני חודשים ארוכים, אך מסיבה כלשהי הם אינם מקודמים בשבועות האחרונים, והפכו למוקדי סיכון לילדים ולשאר התושבים.
אחד מהם נמצא באיזור מרכזי של השכונה, בקטע המזרחי של רחוב יערות ישראל, לא הרחק מהגשר המחבר בין השכונה לשכונת הציפורים.
"לצד המדרכה והכביש נחפרה לפני למעלה מחודשיים תעלה בעומק של יותר ממטר וחצי, כנראה לצורך הנחת תשתיות, אבל מאז היא נשארה פתוחה", אומר אבי חדד, תושב השכונה. "מדובר בתעלה שאין כל גדר או מעקה מסביבה, וכל מי שעובר במקום נמצא בסכנת נפילה לתוכה, והיא נמצאת על דרך ראשית, עשרות מטרים מהכניסה לפארק הגדול של השכונה, טיילת נופים, אליו מגיעים מדי יום מאות ילדים".
לדברי רעות נאייר, תושבת השכונה, מפגע מסוכן לתושבי השכונה נמצא גם ברחוב יער אשתאול, באיזור הצפוני של השכונה, בקטע בו אמורה להתחבר טיילת עירונית לכניסה לשכונה מכיוון רחוב זה.
"הטיילת עוד לא מוכנה, אבל התעלות שם פתוחות, ובדיוק בנקודת הכניסה לשכונה מכיוון השטח שלצד דרך יהודה המכבי, יש צינורות גדולים פתוחים, שכל אחד יכול להגיע אליהם", אומרת נאייר.
כמו תושבים אחרים, פנתה נאייר לעירייה, אולם לא קיבלה מענה לבקשתה לטפל במפגעים.
"קטעים שלמים בשכונה צמודים למפגעי בטיחות, תעלות עמוקות ובורות וצנרת פתוחה, שהגישה אליה חופשית לכולם"
"זה מרגיש כאילו השכונה שלנו נשארה מאחור, במאבק הזה של העירייה לסיים את איכלוס השכונות מורשת ונופים, והתחושה היא שיש בלגן, חוסר שליטה על מה שקורה. לא ייתכן שקטעים שלמים בשכונה צמודים למפגעי בטיחות, תעלות עמוקות ובורות וצנרת פתוחה, שהגישה אליה חופשית לכולם".
לטענת התושבים, על העירייה לדאוג לכיסוי התעלות הפתוחות או לכל הפחות לגידור מפגעי הבטיחות בשכונה.
"כל הרחובות שבפאתי השכונה, מיערות ישראל דרך יער יתיר ועד יער אשתאול, גובלים בנקודות מסוכנות מאוד למעבר, ולמרות שרוב השכונה כבר מאוכלסת, המקום נראה כמו אתר בנייה", אומרים התושבים. "מה שמרגיז הוא שהמפגעים האלה הם באזורים שבכלל לא עובדים עליהם בשבועות האחרונים, ובכל זאת הם פרוצים לכל, אלה לא מראות שאנחנו רגילים אליהם במודיעין, חובה לטפל בזה".
למרות פניות חוזרות, מעיריית מודיעין לא נמסרה תגובה.