חברי מועדון השחמט במודיעין, שהוקם ונחנך רק לפני כחודשיים ופעל מאז במבנה מיוחד שהקצתה עבורו העירייה, מוחים על החלטת העירייה מהשבוע שעבר לסגור את המועדון, צעד שמבחינת חבריו אינו הגיוני.
1 צפייה בגלריה
"הודעה חד־צדדית". המועדון שנסגר
"הודעה חד־צדדית". המועדון שנסגר
"הודעה חד־צדדית". המועדון שנסגר
( צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
המועדון, שמאז פתיחתו בסוף חודש נובמבר 2021 הפך למוקד משיכה ללמעלה ממאה מתושבי העיר, ילדים, בני נוער ומבוגרים, נחנך במרכז "צבעוני" שברחוב עמק החולה, ובמהלך הטקס אמר ראש העירייה חיים ביבס: "מודיעין מובילה בספורט, תרבות ופנאי, ואנחנו לוקחים את המעונות וגני הילדים שלאט־לאט מתרוקנים והופכים אותם למקומות של פעילות משמעותית".
בזכות הדחיפה שהעניק ביבס למועדון, הוקמה קהילת שחקני שחמט ומורים למשחק, שהשתתפו עד לשבוע שעבר במפגשים שבועיים ללימוד ומשחק בשחמט, אלא שבאמצע השבוע שעבר קיבלו חברי המועדון הודעה כי המועדון ייסגר וחבריו לא יוכלו להשתמש יותר במבנה שהוקצה להם.
"זו היתה הודעה די חד־צדדית, וחבל לנו על כך", אומר משה לוי, תושב העיר, שבנו שיחק במועדון מאז פתיחתו. "גם לא ממש נמסר לנו מה הסיבה לסגירה, והבנו שנפלנו בין הכיסאות בגלל מחלוקות בין אגפי העירייה, ובשורה התחתונה לילדים שלנו ולמבוגרים המקסימים שהיו איתם, אין כרגע מקום להיפגש ולשחק".
במהלך סוף השבוע שעבר ניסו הצדדים להגיע לפתרון, אולם ההצעה שהועברה לחברי הקהילה על ידי העירייה, לפיה יוכלו להיפגש במבנה אחר, לא התקבלה על ידי חברי המועדון, משום שמדובר במבנה קטן בגודל של כ־25 מ"ר בלבד.
"במבנה כזה אפשר להכניס אולי ארבעה שולחנות, וגם זה בצפיפות וזה לא לעניין", מסכמים שחקני השחמט.
פנינו לעיריית מודיעין וביקשנו לדעת מה עמדתה בסוגיה, אך הדובר אייל מלול סירב להגיב.