נתונים שפורסמו בשבוע שעבר על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) מציבים את מודיעין במקום הרביעי בארץ במכירת דירות חדשות בחודשים ספטמבר‑נובמבר 2021.
1 צפייה בגלריה
שכונת מורשת
שכונת מורשת
שכונת מורשת
( צילום פרטי)
קראו גם:
על פי הנתונים, בשלושת החודשים האלה נמכרו בעיר 842 דירות, עלייה חדה של כ־217 אחוז לעומת מספר הדירות שנמכרו בחודשים יוני‑אוגוסט של אותה השנה ‑ 265.את טבלת המכירות מובילה תל אביב־יפו, בה נמכרו לקראת סוף השנה הקודמת 1,078 דירות חדשות; במקום השני ממוקמת ירושלים (1,033) ובמקום השלישי, מקדימה במעט את מודיעין, אשקלון (886).
מיקומה של הגבוה של מודיעין בדירוג נובע מכך שבמהלך החודשים האחרונים נרשמה התקדמות משמעותית בבנייה של מתחמי מגורים בשתי שכונות חדשות בעיר: מורשת ונופים, והרוב המכריע של הדירות שנמכרו בעיר נרכשו בשכונות אלה.
ברמלה, השכנה ממערב, שגם בתחומה נרשמה בשנה שעברה מגמה של בניית שכונות חדשות, בעיקר שכונת נאות שמיר, נמכרו בין החודשים ספטמבר ונובמבר 2021 סך של 207 דירות, אולם נתון זה נמוך ב־34 אחוזים מהחודשים יוני‑אוגוסט, אז נמכרו בעיר 314 דירות חדשות.
מגמת העלייה ברכישת הדירות החדשות במודיעין תורמת למגמה הכלל ארצית: בין החודשים יוני‑אוגוסט 2021 לחודשים ספטמבר‑נובמבר של אותה השנה, חלה עלייה של 9.5 אחוזים בכמות הדירות שנמכרו בכל הארץ.למרות הביקוש הגבוה, יש עדיין מי שמתקשים מאוד למצוא דירה חדשה, בעיקר בשל מחיריהן הגבוהים יחסית של הדירות.
"דירה של ארבעה חדרים בשכונה טובה במודיעין, אחת השכונות החדשות, עולה סביב 2.5 מיליון שקלים, וזה לא מעט עבור כל אחד כמעט", אומר אבירם ברוכים, תושב העיר, המחפש דירה חדשה עבור משפחתו. "גם דירות משומשות במצב טוב במרכז העיר עולות סביב המחירים האלה, ועד שלא יגדל ההיצע, אנשים כמונו ימשיכו להתרחק מהחלום".