מדוע הוציאה עיריית מודיעין טיול רב־משתתפים של עובדי אחת המחלקות בעיצומו של גל קורונה? סוגיה זו עלתה לאחרונה לדיון בעקבות אירוע חריג של הדבקה המונית בנגיף בקרב רוב עובדי אחת המחלקות באגף הגבייה – מחלקת חשבונות וגבייה, שחלו בעקבות טיול משותף שקיימו, בתכנון ובאישור העירייה, במהלך סוף השבוע השני של חודש ינואר השנה.
1 צפייה בגלריה
הדבקה המונית. עיריית מודיעין
הדבקה המונית. עיריית מודיעין
הדבקה המונית. עיריית מודיעין
(צילום: אוהד צויגנברג)
קראו גם:
הטיול, עבור למעלה מ־20 העובדים, תוכנן חודשים מראש, ואמנם היה חשש בעירייה להוציא את הטיול בשיאו של גל התחלואה החמישי, אולם ההערכה הייתה כי עלות ביטול הזמנת החדרים בבית המלון בים המלח, הייתה עלולה להיות גבוהה, ולכן הוחלט על הוצאתו לפועל.
ימים ספורים לאחר שהעובדים חזרו לבתיהם, רובם נמצאו מאומתים לקורונה.
עובדה זו הביאה להפסקה חלקית של עבודת האגף, שנחשב לאגף חשוב, העוסק בגביית תשלומים ובבירורים אחרים הקשורים לעירייה המבוצעים על ידי רבים מתושבי העיר, במיוחד בתקופה זו.
גורמים בעירייה, שהבינו כי התחלואה הנרחבת גרמה לבעיות בעבודת העירייה מול תושבי העיר ובעלי העסקים, הביעו לאחרונה דעה כי יש לדחות טיולים משותפים של עובדי העירייה, לכל הפחות עד לירידה משמעותית בתחלואה.
מהעירייה נמסר: "ההחלטה על הפסקת קבלת הקהל נעשתה בדומה לנעשה בגלי התחלואה הקודמים וזאת כדי לקטוע שרשרת ההדבקה. הדבר נעשה בכל שירותי העירייה הפרונטליים. חשוב לציין כי מחלקת הגבייה הוסיפה לעבוד במענה טלפוני ומענה דיגיטלי מקוון. בשנים האחרונות שידרג מערך הגבייה את השירות הדיגיטלי שלו וכעת כמעט כל השירותים ניתנים לביצוע באמצעות אתר העירייה וללא הגעה פיזית".