אלפים רבים מתושבי מודיעין והסביבה, מתנגדי הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה, יצאו אמש (ראשון) באופן ספונטני, כמו רבים ברחבי המדינה, וקיימו אירועי מחאה מיד לאחר פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט.
1 צפייה בגלריה
מפגינים בצומת שילת אמש
מפגינים בצומת שילת אמש
מפגינים בצומת שילת אמש
(צילום פרטי)
המוקד המרכזי של המחאה בסביבה היה צומת שילת, צומת הכניסה הראשית למודיעין מכיוון צפון, לשם הגיעו מעט אחרי השעה 22:00 בערב למעלה מ-1,000 מפגינים.
בתוך זמן קצר הפכה ההפגנה הספונטנית לסוערת, והצומת נחסם לתנועה למשך דקות ארוכות, עד להגעת כוחות המשטרה למקום, אולם גם אז היו מי שחסמו את הצומת לסירוגין לפרקי זמן קצרים.
המוחים שרו שירים בגנות הרפורמה ונגד הממשלה, וקראו לעצור באופן מיידי את החקיקה בוועדת חוק וחוקה, ולהוציא את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות.

מפגינים חוסמים את צומת שילת ליד מודיעין
(צילום פרטי)

"זה היה ערב בלתי נשכח, זרמו המונים לצומת, הכי ספונטני שאפשר", מספרת איילה נועם, צעירה תושבת העיר. "ההרגשה הייתה שזהו, מכאיבים לנו כל כך, לא מקשיבים לנו, אז הגענו, וזו היתה הפעם הראשונה בה הצומת נחסמה, ולא סתם, היה שם הרבה כעס ותסכול, אנשים לא יכלו להתאפק יותר".
אבי כץ, תושב העיר שהגיע גם הוא לצומת שילת, מספר: "היו שם אנרגיות מטורפות, אנשים פשוט עמדו על הכביש במשך המון זמן, וגם לשוטרים לא היה הרבה מה לעשות, והבנו שאנחנו חייבים להיות כאן, להשמיע קול".
במקביל למחאה בצומת שילת, מאות מתושבי העיר הגיעו למחות גם מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין, מוקד הפגנות קבוע מזה שבועות רבים.
מאות המפגינים התייצבו בפארק מול בית השר לוין ברחוב שדרות מנחם בגין, וקראו לו להתפטר לאלתר מתפקידו.

קראו גם:

"אנחנו נגיע לפה מתי שצריך, מתי שיגידו לנו, ונעשה את זה באהבה", אומרת אורנית שגיא, תושבת העיר שהשתתפה בהפגנה מול בית השר. "עצוב לנו שהשר הוא מהעיר שלנו, ואנחנו מקווים שהוא, כמו חברי ממשלה אחרים, יתעשתו על עצמם, ועד אז נהיה כאן, ובכל מקום שצריך".