שני צעירים תושבי מודיעין, בני נוער שעלו לפני מספר שנים לישראל עם משפחותיהם ממניעים ציוניים, זכו השבוע באות הוקרה מיוחד שניתן להם על ידי אנשי עמותת "נפש בנפש", העוסקת מזה שנים בהעלאת יהודים מצפון אמריקה ומרחבי אירופה לישראל.
1 צפייה בגלריה
"דוגמא ומופת לצעירים נוספים". הזוכים באות ההוקרה
"דוגמא ומופת לצעירים נוספים". הזוכים באות ההוקרה
"דוגמא ומופת לצעירים נוספים". הזוכים באות ההוקרה
(צילום: נפש בנפש)
השניים הם גדי שרייבר, 16, תיכוניסט תושב העיר, שעלה לישראל מפלורידה שבארצות הברית, ומגיל צעיר יזם פעילויות קהילתיות שונות, בהן מיזם גיוס כספים להקמת פארק כושר חדש בבית "אקדם" למען ילדים ובוגרים אוטיסטים, הממוקם במודיעין, שם הוא גם מתנדב.
מקס אנגלהרט, 14, עלה גם הוא עם משפחתו מארצות הברית, והפך, על אף גילו הצעיר, למגייס תרומות לטובת עמותת "בית אלמוג שילוני", המפעילה בעיר מספר דירות מגורים ולינה לחיילים בודדים.
הודות לפעילותו אובזרו דירות רבות באביזרי מטבח ורהיטים, ובמקביל מסייע אנגלהרט לחיילים הנקלטים בדירות.
הפרס, שזכה לשם "פרס מאור", מוענק לראשונה, והכוונה היא להוקיר "מצוינות ומנהיגות חברתית בקרב בני נוער עולים מעוררי השראה".

קראו גם:

שרייבר ואנגלהרט הם שני צעירים מתוך תשעה בסך הכל שזכו לאות ההוקרה, ובמהלך החודשים האחרונים עלתה מועמדותם של עשרות בני נוער, בנות ובנים, בין הגילאים 12-18.
מייסד ומנכ"ל נפש בנפש, הרב יהושע פס, שמח מאוד על הבחירה, ואומר: "אנחנו גאים להשיק את הפרס לצעירים האלה, המהווים דוגמא ומופת לצעירים נוספים, ויתרה מכך, על סביבתם הבוגרת.
הצעירים המרשימים האלה רואים בתרומה חזרה לאזרחי המדינה חשיבות עליונה, ומרעיפים עלינו את אורם, תוך כדי שהם מזכירים לנו את יופיו של עם ישראל".
ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס: "העיר שלנו התברכה בנוער איכותי ומתנדב, ואין גאה ממני לראות את גדי ומקס, שני בני נוער שעלו לישראל, ובזכות הערכים שקיבלו מהבית זוכים לקבל הוקרה על פעילותם".