כמו בכל רשות מקומית, גם במודיעין ישנם מועדים בהם מתבקשים התושבים להוציא אל הרחוב מוצרים ישנים שהם אינם צריכים, בעיקר רהיטים ואביזרים, הנאספים ומובלים למתחמי הטמנת אשפה ברחבי הארץ.
3 צפייה בגלריה
"לתרום לסביבה". איציק שפירא
"לתרום לסביבה". איציק שפירא
"לתרום לסביבה". איציק שפירא
(צילום: קובי קואנקס)
איציק שפירא, 41, תושב העיר, החליט שנמאס לו לראות את הפסולת הרבה שמשליכים תושבים, חלקה לדבריו ראויה לחלוטין לשימוש וניתנת לחידוש בקלות יחסית, ולכן הוא החליט להקדיש את חייו למיחזור רהיטים ומוצרים אחרים, שאנשים דווקא מבקשים להיפטר מהם.
כיום מפעיל שפירא, נשוי ואב לשניים, סדנה שבה הוא מחדש רהיטים, ואף יוצר רהיטים ופריטים אחרים, אותם הוא מוכר לציבור הרחב.
"הכל התחיל בתקופת סגרי הקורונה", מספר שפירא השבוע. "מצאתי כמה קרשים ופריטים ליד הבית, והתחלתי לעבוד עליהם, ועם הזמן התחלתי לעבוד על דברים יותר רציניים, כשהמחשבה על שמירת הסביבה ומיחזור עמדה תמיד לנגד עיניי.

3 צפייה בגלריה
מנורות בעיצובו של שפירא
מנורות בעיצובו של שפירא
מנורות בעיצובו של שפירא
(צילומים: עמליה לוקאש)

"בשלב מסוים התחלתי ליצור עם אפוקסי, חומר פולימרי שבשילוב מסוים מתקשה, והיום, אחרי סדנת נגרות וסדנת אפוקסי, אני מייצר פריטים רבים בשיטה זו.
שפירא, לדבריו, תמיד התעניין בנושאים הקשורים לאיכות הסביבה ולסוגיית הצרכנות המוגזמת, דבר שהוא מאוד נפוץ במדינה, והחליט לפעול בנושא.
"למה לקנות חדש כשאפשר לשפץ ולחדש?", הוא תוהה. "אתה קולט שיש שולחן ישן, ואפשר לפרק, ללטש, לשים עליו אפוקסי, והוא הופך לחדש לחלוטין".

3 צפייה בגלריה
שולחן מחודש של שפירא
שולחן מחודש של שפירא
שולחן מחודש של שפירא
(צילום: עמליה לוקאש)

לדברי שפירא, מיחזור הרהיטים לא רק מונע את השלכתם למטמנות, אלא גם מסייע בצמצום תהליך הייצור.
"במעשה כזה הפחתתי שולחן אחד מתהליך ייצור מזהם, ולכן אני מפיץ עכשיו את הבשורה, מעביר הלאה את נושא השימוש החוזר", הוא מסביר. "מכיוון שאני יכול לייצר, החלטתי שאני אייצר עבור הלקוח מה שהוא רוצה, וזה מאפשר את הפחתת הצריכה ומועיל לשימור וחידוש של פסולת רבה שנזרקת".

קראו גם:

בימים אלה עובד שפירא בסטודיו שהקים בביתו, והוא מייצר רהיטים ואביזרים שונים מחומרים ממוחזרים: עץ, מתכת ואפוקסי.
"העץ הממוחזר מאפשר לי כאמן, מעצם ה'נשמה' של העצים והסיפור הייחודי שלהם, לפתח את היצירתיות ולחשוב אילו פריטים ייחודיים אפשר ליצור מהם, ובכך להפיח בהם חיים חדשים כפריטים ייחודיים", מסכם שפירא, "ועל הדרך, לתרום למען הסביבה".