"אין יום שאני לא מתעסק בחילוץ והצלה של בעלי-החיים", מספר רן פחימה ממושב פתחיה שבמועצה האזורית גזר. "אני נכנס לאזורים מסוכנים, עוצר תנועה וחוסם כבישים מהירים, מטפס על עצים, נלחם במתעללים וכל מה שצריך על מנת להציל את בעלי החיים ממצבים קשים". אלא שכעת דווקא האיש שנלחם להציל ולשקם בעלי חיים נותר ללא בית, בגלל שריפה שפרצה בביתו ובחווה שצמודה אליו.
2 צפייה בגלריה
רן פחימה
רן פחימה
רן פחימה
(צילום: פרטי)

מאות חתולים וכלבים מצאו בתים חמים בזכות הפעילות של פחימה בחוות החיות שהקים במושב. "במקום הזה הענקתי מקלט למאות בעלי חיים שהיו צריכים בית חם, וביניהם גם כלבים וחתולים רבים שחילצתי מעוטף עזה בתחילת המלחמה.
"בחווה העברתי הכשרות לכלבי סיוע והכשרות כלבי גישוש לאיתור נעדרים והצלת חיי אדם, אירגנתי קייטנות כלבנות לילדים, סדנאות טיפוליות למתמודדי נפש, ועוד אינספור הכשרות מקצועיות וירידי אימוץ. רועים קהילתיים. אינספור בעלי חיים מצאו בחווה שלי את המשפחה המאמצת שלהם, מאות אנשים פגשו אצלי את החבר הכי טוב שלהם על ארבע. הרבה רגעים שמחים חווינו שם".

2 צפייה בגלריה
החווה לאחר ההצתה
החווה לאחר ההצתה
החווה לאחר ההצתה
(צילום: פרטי)

במהלך אוקטובר ונובמבר היה בין פעילי החיות היחידים שהורשו להיכנס בליווי צבאי לאזור עוטף עזה. "הסתובבתי בין הקיבוצים ההרוסים, בין גופות, בבתים שרופים ובזירות קשות מאוד. הסתובבתי עם הרכב שלי מלא בבעלי חיים מהבוקר עד הלילה עד שחולצו כולם. הכל קרה תחת הפגזות בלתי פוסקות, אבל לא היתה ברירה והיו המון בעלי חיים שנזקקו לעזרה".
לפני שבוע החווה והבית של רן נשרפו. "ביום שני בבוקר לפני שבוע שמתי לב שבית המחסה שצמוד לבית שלי, מתחיל להעלות עשן. רצתי בטירוף במשך שעות, ניסיתי להציל כמה שיותר כלבים וחתולים מהשריפה.
"חלק מהחיות שרדו, ואת חלקן לא הצלחתי להציל מהתופת. תוך דקות בודדות הכול נשרף - חוות החיות, הבית שלי וגם חלום חיי".

קראו גם:

רן פתח בגיוס באמצעות מימון המונים גיב-בק. הוא כרגע חסר בית, ואיתו גם כלבי וחתולי הרחוב שגרו יחד איתו בבית המחסה, וקורא לעזרה: "חוות החיות שלי חייבת לקום לתחייה - בעזרתכם! אני רוצה לחזור לעשות את הדבר היחיד שאני יודע - להציל חיים.
"ביחד איתכם, אוכל להקים מהאפר את חוות החיות שלי, ואת הבית שלי, ואחזור לשקם ולטפל בבעלי חיים. עיזרו לי להקים מחדש את החווה שלי".