החשש וצעדי המניעה: עיריית מודיעין, באישור ובשיתוף מערכת הביטחון, עיבתה בשבוע שעבר את מערך ההגנה ההיקפי, בעיקר מכיוון מזרח, על רובע מכבים בעיר, שחלק מבתי המגורים בשטחו צמודים לגדר ההפרדה.
1 צפייה בגלריה
מניחים בטונדות בגבול מכבים
מניחים בטונדות בגבול מכבים
מניחים בטונדות בגבול מכבים
(צילום: עיריית מודיעין)

מדובר בהצבתן של עמדות אבטחה ותצפית שאמורות לשמש את כיתת הכוננות העירונית והשכונתית, הפועלת מאז פרוץ המלחמה מסביב לשעון במטרה למנוע כל אפשרות של חדירת כוחות עוינים לעיר מכיוון שטחי הרשות הפלסטינית.
פרט להצבת העמדות, מבני בטון גדולים שמשמשים כמחסה מפני ירי, צפויה העירייה להציב בשטח בתקופה הקרובה מספר מצלמות אבטחה נוספות שיפעלו באופן רצוף, ויהיו מחוברות למוקד הביטחון העירוני הפעיל 24 שעות ביממה.
בעירייה משקיעים מחשבה ומאמץ בנושא בעיקר ברובע מכבים המרוחק מאות מטרים בלבד מהכפר הפלסטיני בית סירא, וקילומטרים בודדים מכפר גדול אחר, הנמצא מדרום מזרח לשכונה - בית ליקיא.

קראו גם:

"זה די מלחיץ לחשוב שמשהו עלול לקרות פה, בטח כאשר את בתי וחצרות בית סירא אנחנו יכולים לראות בבירור מהרחוב הראשי של השכונה", אומר ניסים מור, תושב מכבים. "אנחנו אמנם בטוחים בכוחות הביטחון, אבל כבר למדנו לצערנו שאסור להיות שאננים, ואלה לא חייבים להיות תושבי הכפר, שאת חלקם אנחנו מכירים, שיגיעו לפה, אלא גם מחבלים שינצלו את הקרבה בין היישובים לנסות ולבצע מעשים חבלניים".
תושבי מכבים מקבלים עדכונים שוטפים אודות כל התפתחות ביטחונית במרחב, כולל מידע המגיע מצה"ל ומגדוד המילואים של חטיבת כפיר שאנשיו מסיירים בגיזרה.
"המידע הזה מרגיע, ועם זאת אנחנו ממשיכים להיות עירניים וגם נמנעים מדברים שעשינו בעבר, למשל לטייל לבדנו או בקבוצות קטנות ליד הגדר או בחורשה שבכניסה ליישוב", מספרת אילנה אמיר, תושבת השכונה. "אנחנו מעריכים מאוד את כוחות הביטחון, את העירייה ואת מתנדבי כיתת הכוננות השכונתית, שעושים המון, מזה כמה חודשים, כדי שתחושת הביטחון האישי שלנו תהיה חזקה. גם הצבת עמדות השמירה חשובה, למרות שהיא מעט מטרידה ומסמנת לנו שצריך עוד סבלנות כי זה לא יסתיים בקרוב, והעיקר שהשגרה שלנו תימשך, ברוח טובה וללא אירועים חריגים והשקט יחזור אל חיי כולנו".