אחד מחברי המועצה הוותיקים בעיריית מודיעין, מויש לוי (סיעת "שחר עושים חינוך"), הטיל בסוף השבוע שעבר פצצה שהפתיעה את חבריו הרבים, בשעה שהודיע כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים, ואינו מתכוון להתמודד למועצת העיר בבחירות הקרובות שיתקיימו בחודש אוקטובר.
2 צפייה בגלריה
פורש. מויש לוי
פורש. מויש לוי
פורש. מויש לוי
(צילום: קובי קואנקס)
בעיר מנומנמת יחסית מבחינה פוליטית כמו מודיעין, מדובר ברעידת אדמה של ממש, שכן לוי, המכהן בקדנציה זו כאחד מסגניו של ראש העירייה חיים ביבס, נחשב לדמות מוערכת ואהובה.
"בשני העשורים האחרונים זכיתי לשרת את התושבים הנפלאים של העיר", כתב לוי בהודעה בדף הפייסבוק שלו, "כסגן ראש עיר, ובשלל תפקידים נוספים, זכיתי לתרום בתחומי האזרחים הוותיקים, הקהילה, ההתנדבות ובעיקר החינוך. זו חוויה מדהימה לשרת ציבור, לפגוש אנשים, להקשיב להם, להכיר אותם, ולנסות לעזור להם כפי יכולתי, זכות נדירה להיות במקום של הנהגה והובלה, עשייה והשפעה, יצירה ובנייה למען הזולת".
בהודעה לא הרחיב לוי על הסיבה להחלטתו המפתיעה, ורק כתב: "איני יודע עדיין מה יהיה האתגר הבא שלי, אבל אני בטוח שאמצא את הדבר הנכון והמתאים לשלב זה של החיים".
גורמים רבים במערכת הפוליטית המקומית, כולל אלה שמכירים היטב את לוי, הופתעו מאוד מההודעה.
אחד מהם, חבר מועצה ותיק בעצמו, אומר: "זו בהחלט רעידת אדמה במושגי הפוליטיקה המקומית של מודיעין. איש יוצא דופן, פעיל מאוד בתחומים שונים, מקובל ואהוב, שפתאום החליט שנמאס לו. אולי העובדה שלהודעה הוא צירף תמונה שלו עם משפחתו מעידה על מה שהוביל למהלך הזה".

2 צפייה בגלריה
מויש לוי
מויש לוי
ממייסדי בית ספר "יחד". לוי
(צילום: קבי קואנקס)

לוי, שהיה ממייסדי בית ספר "יחד" בעיר, הקדיש זמן רב מפעילותו במועצת העיר לנושאי חינוך.

קראו גם:

"אני נפרד מהפעילות הציבורית כשאני מלא שמחה וסיפוק", אמר לוי בשבוע שעבר, "אני מבקש להודות לתושבי מודיעין הנפלאים על התגובות החמות להודעה, ועל שהייתה לי הזכות לשרת אותם כאיש ציבור".