לפני מספר שבועות התחילו בני משפחתו של סגן אורי שני ז"ל בפרויקט מימון המונים עבור הקמת ספרייה לזכרו. הספרייה תמוקם בבית הספר הממלכתי דתי נוף הרים במודיעין ותהיה מקום בו יוכלו הילדים ללמוד ולהירגע.
1 צפייה בגלריה
סגן אורי שני ז"ל
סגן אורי שני ז"ל
סגן אורי שני ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)

במשפחה מספרים כי אורי ז"ל, שנהרג בקרב בכיסופים מפגיעת פצמ"ר בשבעה באוקטובר, אהב מאוד לקרוא ספרים ואף זכה בתחרות קריאת ספרים בתור ילד.
אורי נולד בשנת 2001 וגדל בקרית ארבע. לאחר סיום התיכון, הלך ללמוד בישיבה. הוא התגייס לסיירת אגוז ולאחר סיום המסלול יצא לקצונה והפך למפקד מחלקה. בגיל 21 הוא התחתן עם אשתו מרים והם זכו בבנם הבכור רועי ביוני 2023.
בבוקר ה-7 באוקטובר אורי שירת כמפקד כיתת כוננות בגבול עזה בסמוך לבסיס כיסופים. הוא הוביל את חייליו לקרב, הרג 35 מחבלים ומנע מהם לפלוש לבסיס ובכך הציל את חייהם של חבריו החיילים. כשאורי חזר לבסיס כדי להביא עוד תחמושת, הוא נהרג מפגיעת רקטה. הוא הותיר אחריו את אשתו מרים ואת בנם רועי בן ה-4 חודשים.
"אהבנו את אורי מאוד, ואנחנו רוצים להקדיש לכבודו ספריית ילדים לאור אהבתו לספרות", כתבו בני משפחתו. "ספריית הנצחה זו במימון המונים תמוקם בבית הספר היסודי נוף הרים, שהינו בית ספר צומח ביישוב מודיעין. שם לומדים שניים מאחייניו של אורי.

קראו גם:

"אורי התעניין במגוון ז'אנרים, והוא תמיד היה גאה בידע שהוא יכול לצבור מקריאה. כאבא, הוא ביקש להעביר זאת לדור הבא. נודה מאוד לכל מי שמוכן לתרום לפרויקט ולעזור לנו להקדיש ספרייה לכבודו של אורי. אנו מברכים על כל תרומה שתתקבל".
היעד שהציבה המשפחה – 160 אלף שקל, ונכון לכתיבת שורות אלה גויס 90 אחוז מהסכום. "כבוד גדול הוא לנו שזכינו לכל כך הרבה שותפים בדרך", אמרה אחותו.