שחר (33) וטליה (35) קורן שוחט הגיעו למודיעין לפני שנה לאחר שרכשו דירה במחיר למשתכן בעיר. כאן בשכונת מורשת הם מגדלות את שלושת ילדיהן (תאומים בני שש וילד בן שנתיים) ומעולם לא תיארו לעצמן שדווקא הן שהגיעו מירושלים יחוו אירוע הומופובי במודיעין.
3 צפייה בגלריה
הדגל לאחר שהושחת
הדגל לאחר שהושחת
הדגל לאחר שהושחת
(צילום: פרטי)

"לפני שנה, אחרי ששרפו דגלי גאווה בתל אביב והיה מקרה אחר בשכונת מוריה במודיעין שתלשו דגל גאווה, החלטנו לתלות את הדגל שלנו ומעולם לא קיבלנו תגובה שלילית עליו", היא מספרת ל"מיינט מודיעין".
"השבוע כשחזרתי עם הילדים מגן משחקים ראינו שמישהו תלש את הדגל שתלינו מחוץ לבית, שרף אותו ואז תלה מחדש על עמוד במבוק. זה לא נראה שהוא שרף אותו ליד הבית כי לא ראינו סימנים, הוא כנראה לקח אותו, הלך למקום אחר וחזר עם המקל במבוק כדי לתלות אותו. זה אומר שמי שעשה את זה רצה שנדע מזה, שלא נחשוב שהדגל סתם עף ברוח. ניסיתי שהילדים לא יראו את זה כדי למנוע שאלות, אבל הם הבינו שמשהו קרה".

3 צפייה בגלריה
הדגל לאחר שנתלה מחדש
הדגל לאחר שנתלה מחדש
הדגל לאחר שנתלה מחדש
(צילום: פרטי)

יש לכן מושג מי עשה את זה?
"לא ממש. שכנים סיפרו שראו ילדים על קורקינטים עוברים כאן וגם ראו ילדים עם דגל גאווה בפארק הסמוך, אז אולי זה הם. אין כאן מצלמות אז אין לנו דרך לדעת בוודאות. פרסמנו את זה בקבוצה של משפחות גאות באזור וגם בקבוצה של הבניין, קיבלנו המון פידבקים מחזקים, שכנים באו לשאול לשלומנו, גם שכנים דתיים באו לבדוק שאנחנו בסדר, זה ממש חימם את הלב לראות את היחס האכפתי של כולם".

תגובת השכנים


שחר וטליה כבר מיהרו להזמין מצלמת אבטחה לבית, הן הזמינו דגל גאווה חדש אך לא תכננו לתלות אותו לפני שהמצלמות יותקנו, אך אז קרה משהו ששינה את דעתן. "אחרי מה שקרה משפחות סטרייטיות בבניין תלו את הדגל, אז מבחינתנו לא היה הגיוני שאנחנו נמתין. גם יצרו איתנו קשר המון אנשים ביקשו לחזק, ביניהם חבר מועצת העיר, יו"ר סיעת 'מודיעין חופשית', איתי אלמוג בר, הביא לנו דגל חדש אז החלטנו שגם אנחנו צריכות לתלות".
אלמוג בר ביקש לחזק את בנות הזוג וגם לעודד את שאר הקהילה במודיעין: "כולנו בעיר צריכים לחיות ביחד עם כבוד הדדי, קבלת האחר וסובלנות. מודיעין חופשית תמשיך לפעול למען ערכים אלה וגם כדי להגן על זכויות חברות וחברי הקהילה הגאה בעיר".

3 צפייה בגלריה
איתי אלמוג בר
איתי אלמוג בר
איתי אלמוג בר
(צילום: אופיר אברהמוב)

קראו גם:

למרות החיזוקים, מדובר בחוויה לא נעימה. טליה ושחר הגישו תלונה במשטרה וגם שוחחו עם השוטר הקהילתי בתקווה שמקרה דומה לא יחזור על עצמו. "אני גדלתי ברעות, אחרי החתונה גרנו בירושלים ולפני שנה זכינו במחיר למשתכן ועברנו למודיעין, מעולם לא נתקלנו כאן בתגובות שליליות. אני מניחה שאם מקרה כזה היה קורה לנו בירושלים והיינו מפרסמות אותו היינו מקבלות תגובות יותר מעורבות, אנשים שהיו כותבים 'מה חשבתן שתליתן דגל כזה' אבל בשכונה שלנו לשמחתי קיבלנו רק חיבוק ועידוד.

"חשוב שכולם ידעו"


"בגיל 16 יצאתי מהארון, מעולם לא הרגשתי יחס שלילי כלפיי אישית, כמובן שיש אמירות במרחב הציבורי אבל תמיד הרגשתי בטוחה. אחרי המקרה אני וטליה שוחחנו על זה, אמרנו שלפני עשור בכלל לא היינו יכולות לתלות את הדגל הזה ובטח לא לקבל תמיכה. כמובן שהשיח היום מטרגר את הקהילה, בעיקר סביב אמירות של מפלגות מסוימות, אבל אני לא חושבת שמישהו בא לעשות את זה באופן מכוון. לא ראו אנשים מבוגרים אלא ילדים, אז זה יותר מעודד אותי.
"זו שכונה שאין לך מה להגיע אליה אם אתה לא מכאן, זה לא מקום שמגיעים אליו על הדרך, אז אני מניחה שאלו ילדים שפשוט לא מבינים מה המשמעות של המעשים שלהם. אם זה יקרה שוב כמובן שנעדכן את המשטרה, אני יודעת שאין סיכוי שיתפסו אותם, אבל חשוב לי שידעו שזה קרה כדי שאם זה יקרה בעוד מקום יבינו שזו תופעה.
"אם יהיו לנו צילומים של הילדים קודם כל ננסה להשיג את הוריהם כדי שייקחו אחריות על המקרה, ננסה לפתור את זה מולם לפני שנפיץ".