במהלך החופש הגדול בחודשי יולי ואוגוסט, ייפתח מחדש המתחם הבטוח ma.com לבני הנוער המבלים בחוץ. המרחב נפתח במרכז העיר, המהווה מקום מפגש מרכזי ואהוב עבור בני הנוער, במיוחד במהלך חופשת הקיץ.
1 צפייה בגלריה
המתחם הבטוח לנוער
המתחם הבטוח לנוער
המתחם הבטוח לנוער
(צילום: דוברות עיריית מודיעין)

המחלקה לביטחון קהילתי במינהל החינוך בעירייה אשר אחראית על המתחם תפעיל בו מדריכי נוער מקצועיים שישוחחו עם בני הנוער בגובה העיניים ויהוו עבורם אוזן קשבת בשעות הלילה זאת על מנת למנוע התנהגויות סיכון בקרב בני הנוער ולהעניק להם מתחם בטוח לבילוי עם שפע של פעילויות עבורם, פינות ישיבה, פופים, ומגוון פעילויות נוספות בהן: דוכני מזון, סדנאות בנושא מיניות בריאה והתנהגויות בסיכון, עמדות קונסולות משחק, משחקי קופסה (שש-בש וכד') ועוד.
המתחם יפעל מדי יום שישי ברחבת מוזיאון מורשת החשמונאים במרכז העיר.
בנוסף, לאורך כל הקיץ יסיירו מדריכי המוגנות ועובדות קידום נוער במוקדים בהם יש ריכוז של בני נוער, ויהוו כתובת ומענה עבורם למענה ראשוני לפניות בהם בני הנוער חווים תחושה של חוסר ביטחון, או מצבי סיכון.
המדריכים עברו הכשרות רבות כחלק מההכנה לעבודת הקיץ, ורואים בעבודה כחלק משמירה על רצף הקשר עם הנערים והנערות שיוצאים לחופשה, וצריכים עוד מבוגר אחראי במרחב שלהם.
גם סיירת ההורים המתנדבים ימשיכו לצאת לאורך הקיץ לפגוש את בני הנוער בלילות שישי, יחלקו להם כיבוד קל ותה ויהוו עבורם מבוגר אחראי על מנת להגביר את תחושת הביטחון ואת התקשורת עם בני הנוער.

קראו גם:

אילן בן סעדון, מחזיק התיק לביטחון קהילתי: "כמידי שנה כך גם השנה אנו מציבים את הנוער שלנו בראש סדר העדיפויות, בזכות אנשי המקצוע, אנשי השטח אנחנו מייצרים ומחזקים את מערכות ההגנה הטובות ביותר עבור בני הנוער שלנו. זו הזדמנות להודות לכל המתנדבים, השוטרים, הפקחים, הסיירים, הורי סיירת ההורים, מדריכי נוער, הורים וארגונים הפועלים למען בני הנוער שנמצא בידיים טובות. זה מחייב את כולנו להיות עירניים ובעיקר מעורבים באתגרים שהם מתמודדים ביום יום ובסכנות האורבות להם".