אנשי תנועת "דרכנו", שמאהל המחאה שהקימו מול ביתו של השר יריב לוין פורק על ידי פקחים של עיריית מודיעין ביום שישי שעבר, הקימו מחדש את המאהל ביום שני שעבר, והם מבטיחים להקימו מחדש על בסיס יומי. "הניסיון הפוליטי להשתיק אותנו רק יגדיל את המחאה מול ביתו של לוין".
2 צפייה בגלריה
פירוק מאהל המחאה בשבוע שעבר
פירוק מאהל המחאה בשבוע שעבר
פירוק מאהל המחאה בשבוע שעבר
(צילום פרטי)
הפירוק ללא כל התראה מראש, עורר כעס רב בקרב תושבי העיר ופעילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית שמוביל לוין, מאחר ולטענתם לא הייתה כל סיבה לפרק את המאהל, שהוקם בגינה הציבורית בקרבת ביתו של השר.
הפירוק התבצע בזמן שהמקום היה מאויש על ידי קבוצת אנשי מילואים שביקשו להביע את דעתם נגד הרפורמה.
לקול צעקות "בושה", הנפת דגלי ישראל ושריקות חזקות, פירקו שני פקחים את המאהל, שפעל במקום במשך שני סופי שבוע, ומשך אליו מאות מוחים שביקשו להפגין מול ביתו של השר, המתגורר ברחוב שדרות מנחם בגין.
"הפירוק בוצע בלי סיבה", אומרת אורנית שליו, תושבת העיר. "אנשים ישבו פה בשקט, דיברו וחשבו, וזו בושה גדולה. שני הפקחים הגיעו ופירקו את הגזיבו שהקימו שהמוחים, לוחמים ואנשי מילואים. הם הביעו מחאה בדרך שקטה ולגיטימית, ולא גרמו הפרעה לאיש. כנראה שהסיבה שזה קרה היא שמדובר במודיעין ולא בירושלים או בתל אביב, כי בערים האלה לא היו מעיזים לעשות דברים כאלה".
מי שהיה בוטה יותר בהתבטאויותיו נגד פירוק מאהל המחאה היה חבר מועצת העיר ("מודיעין חופשית"), איתי אלמוג־בר, שנכח במקום בזמן פירוק המאהל, והתעמת מילולית עם הפקחים.
"זה בלתי נתפס", אומר אלמוג־בר, ותוקף באופן אישי את ראש העירייה, חיים ביבס, ואת הנהלת העיר: "חיים ביבס, ראש העיר מהליכוד, בחר צד. בושה וחרפה.

2 צפייה בגלריה
"התרגלנו לשקט ושלווה, לא מתחשק לנו שזה ישתנה". מפגינים מול בית השר לוין
"התרגלנו לשקט ושלווה, לא מתחשק לנו שזה ישתנה". מפגינים מול בית השר לוין
מפגינים מול בית השר לוין
(צילום: קובי קואנקס)

"תושבי העיר צריכים להבין עם מי יש להם עסק ‑ יו"ר השלטון המקומי שתומך בפירוק הדמוקרטיה ובהקמת דיקטטורה, ועושה זאת בקולות התושבים שרוצים לחיות בדמוקרטיה".
כדי להביע נחישות, קיבלו כאמור אנשי תנועת דרכנו החלטה להקים מחדש את המאהל, פעולה שבוצעה בשעות הצהריים של יום שני השבוע, וזאת למרות שהמאהל היה פעיל עד עתה רק בשעות אחר הצהריים מימי חמישי ועד מוצאי שבת.
בהודעה מטעם תנועת דרכנו שפורסמה בתחילת השבוע נכתב: "פקחי עיריית מודיעין הונחו לפרק את מאהל המחאה של המילואימינקים, אבל זה לא יעצור אותנו. הם מנסים להשתיק אותנו. נחזור חזקים יותר ונקים את המאהל כל יום. הניסיון הפוליטי להשתיק אותנו רק יגדיל את המחאה מול ביתו של לוין. מבחינתנו אנחנו קו אדום. נהיה שם בכל יום בשבוע, מהשעה ארבע אחר הצהריים".

קראו גם:

מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה איפשרה ומאפשרת את קיומן של הפגנות ועצרות מכל הקשת הפוליטית שהתקיימו בעיר לאורך כל השנים האחרונות, לרבות ההפגנה הנוכחית, ובהתאם להנחיות החוק ומשטרת ישראל. יחד עם זאת, גם על המפגינים לנהוג בהתאם להוראות החוק והדין ולתאם את מיקום ההפגנה בהתאם להנחיית המשטרה, ולהגיש בכתב בקשה רשמית לעירייה".
פורסם לראשונה: 06:57, 05.02.23