אנשי עמותת "תנו לחיות לחיות" העבירו השבוע תלונה חריפה למשרד החקלאות, שתחת אחריותו נמצאת יחידת פיצו"ח, שבסמכותה לאכוף מקרים של התעללות ופגיעה בבעלי חיים, וזאת לאחר שלידי אחד מאנשי העמותה הגיע תיעוד בו נראה סוס במצב קשה, הנמצא באורווה במושב חדיד הסמוך למודיעין.
1 צפייה בגלריה
"קורבן להתנהלות לא מקצועית". הסוס, השבוע
"קורבן להתנהלות לא מקצועית". הסוס, השבוע
"קורבן להתנהלות לא מקצועית". הסוס, השבוע
(צילום: "תנו לחיות לחיות")
התיעוד, סרטון וידאו ותמונות שצולמו עבור אנשי העמותה, מציג את הסוס כשהוא עומד במה שנראה כמו מחסן ישן שהוסב לאורווה, אולם ניתן בבירור לראות כי תנאי ההחזקה של הסוס קשים מאוד, וכי מצבו הפיזי אינו טוב. הוא רזה מאוד, יש על גופו פצעים פתוחים, בעיקר באיזור הרגליים, וצלקות רבות נראות על גופו, מה שמעיד כנראה על מחלת עור קשה. סביבת המחייה שלו אינה הגיינית ומלאה בצואה ובגרוטאות מתכת ומפגעים אחרים.
מזועזעים מהתיעוד שהגיע לידיהם פנו אנשי תנו לחיות לחיות למוקד פיצו"ח, דיווחו על המקרה, ודרשו כי נציג מטעם יחידת האכיפה המיוחדת יגיע למקום בהקדם ויחרים את הסוס, כנהוג במקרי הזנחה מסוג זה.
לטענת הפעילים, ביום למחרת הגשת התלונה הם פנו למוקד פיצו"ח, ונמסר להם כי היחידה אינה אמורה לטפל במקרה, וכי הנושא נמצא באחריות וטרינר המועצה האזורית חבל מודיעין, שבתחומה ממוקם המושב.
יממה לאחר מכן, נשלח לאנשי תנו לחיות לחיות תיעוד המצביע על כך כי הסוס עדיין נמצא באורווה המאולתרת, וכי לא נראה כי טופל בשום צורה.
פעילי הסביבה פנו שוב למוקד יחידת פיצו"ח, הגישו תלונה נוספת על מצבו של הסוס, ביקשו סיוע דחוף, ומחו על כך כי אנשי היחידה אינם מבצעים את עבודתם.
"לא ייתכן שסוס יוחזק במצב כזה, עם מה שנראה כמו כוויות ופצעי לחץ על גופו, והיחידה האמונה על שמירה על בעלי חיים לא תפעל להוצאתו מהאורווה", אומרים הפעילים. "מאכזב לראות שהסוס נופל קורבן להתנהלות שאינה מקצועית, ודי ברור שהדבר שהכי נחוץ לחיה המסכנה הוא חילוץ מהמקום הנורא הזה, דבר שרק אנשי יחידת פיצו"ח יכולים לבצע, ואנחנו מקווים שזה יקרה בהקדם".
קראו גם:
ממשרד החקלאות נמסר בתגובה: "עם קבלת התלונה מפקחי משרד החקלאות ביקרו במקום. בעת הביקור נצפו מספר ליקויים, אותם נדרש מחזיק הסוס לתקן. השירות הווטרינרי המועצתי ממשיך לעקוב ולשמור על מצבו ובריאותו של הסוס".
ממועצת חבל מודיעין נמסר בתגובה: "מדובר בנושא שבטיפולו של משרד החקלאות והם אמרו למועצה שאין צורך בהתערבותה. הפיצו"ח היה במקום כמה פעמים וגם וטרינרית של משרד החקלאות והם מטפלים בנושא עם בעל הסוס ובשיתוף פעולה".