בשבוע שעבר התכנסו לראשונה בעלים ושוכרי עסקים ממרכז עינב, למפגש במסגרת שיתוף הציבור שעורך מינהל הנדסה בעירייה, יחד עם 'יער אדריכלים' ו'פיפל תכנון עירוני חברתי'. המפגש נולד בעקבות תכנית המתאר הכוללנית לעשרים השנים הבאות, אשר ממתינה לאישור הוועדה המחוזית לתכנון ובניה. חלק משמעותי בתכנית זו הוא קידומה של תב"ע למרכז עינב.
1 צפייה בגלריה
מתכננים את העשורים הבאים במודיעין
מתכננים את העשורים הבאים במודיעין
מתכננים את העשורים הבאים במודיעין
(צילום: עירייית מודיעין)
התכנית המפורטת (תב"ע) למרכז עינב כוללת חלוקה למתחמים ומגרשים קיימים וחדשים, זכויות בנייה ויעודים ושימושים בכל אחד מהמגרשים. המתחם הדרומי מיועד לשמור על מאפייניו העיקריים לשימושי תעסוקה, מלאכה, לוגיסטיקה וכו'. המתחם הצפוני מיועד להוות את ליבו הציבורי-מסחרי של מרכז עינב באמצעות תוספת בנייה ורחוב מסחרי ראשי.
עד כה, מספרים בעירייה, נערכו מיפויים שונים של מרכז עינב הכוללים תשתיות, היבטים סביבתיים ומאפיינים פיזיים, תוך בחינת דוגמאות מהארץ ומהעולם של מרכזים דומים.
"בניתוח המצב הקיים במרכז עינב, ניכרת הנגישות בכך שהוא קרוב לכבישים ראשיים ולתחנת 'פאתי מודיעין' אך מנגד, המרכז מנותק ומרוחק מהעיר, כך שיושם דגש על הקמת רחוב מסחרי ראשי שהינו לב התכנית, עם תוספת זכויות בנייה ויצירת שדרה עירונית מעורבת שימושים להגברת המסחר והתנועה במרכז", מסבירים בעירייה.
במהלך המפגש נערך סיעור מוחות ממוקד עם בעלי ושוכרי העסקים במרכז, אשר הציפו את האתגרים, העלו רעיונות והביעו דעתם באשר לפיתוחו של המרכז ואופיו בהסתכלות קדימה בעוד 20 שנה.
כל העדכונים - חדשות מודיעין