בני משפחתו של בן זלינגר, נער (16) תושב מודיעין נמצאים בימים אלה בהליך משפטי כנגד חברת קווים לתחבורה ציבורית לאחר שלטענתם הפלו כמה מנהגי החברה, במספר הזדמנויות, את בנם הסובל מלקות ראייה קשה, ומנעו ממנו עלייה לאוטובוס עם כלבת הנחייה שלו, רובי, ואף התייחסו אליו לכאורה בצורה לא נאותה.
ביום חמישי האחרון, מספר אביו של בן, אבישי, נתקל שוב בנו ביחס שהוא מגדיר "קשה ומשפיל" מצדו של אחד מנהגי האוטובוס של חברת קווים בעיר. לאחר שהנהג סירב להעלות את בנו לאוטובוס בו הוא עושה מדי יום את הדרך לבית הספר.
1 צפייה בגלריה
בן זלינגר והכלבה רובי
בן זלינגר והכלבה רובי
בן זלינגר והכלבה רובי
(צילום: פרטי)
קראו גם:
לדברי האב, נהג האוטובוס לא אישר לבנו לעלות לאוטובוס עם רובי ודרש ממנו, דרישה לא חוקית לכאורה, להניח על ראשה של הכלבה ריתמה מיוחדת, הדומה למחסום שנדרשים בעלי כלבים להניח על פני כלביהם.
"רובי היא כלבת נחייה לעיוורים ובן הסביר לנהג שאין צורך בריתמה לפניה, אבל הנהג לא ממש הסכים", מספר אבישי, "ודי הרגיש לא נעים, במיוחד כאשר הנהג דומם את מנוע האוטובוס, ירד ממנו ועיכב במשך קרוב לעשרים דקות את הילדים שהיו אמורים להגיע עם בן לבית הספר".
הנהג, מספר אבישי, השתכנע להעלות את בן ורובי לאוטובוס רק לאחר שהוא בעצמו הגיע למקום ושוחח עם הנהג.
"גם החברים של בן שלא הסכימו לנסוע לבית הספר אם בן לא יעלה על האוטובוס. הם דיברו עם הנהג ולבסוף הוא השתכנע, אבל בכל מקרה זה היה מביש, מעליב ופוגע", אומר אבישי.
בתחילת השבוע שוחח אבישי עם אחד מבכירי חברת קווים וביקש ממנו לטפל בנושא, ולהדגיש בפני נהגי החברה את חשיבות המודעות להתייחסות נאותה לבעלי צרכים מיוחדים. "חייב לבוא שינוי, כי לא נוכל להמשיך כך", אומר אבישי. "תחבורה ציבורית היא הדרך היחידה בה בננו יכול להתנייד ממקום למקום באופן עצמאי. הוא, בניגוד לילדים אחרים, לא יוכל להוציא רישיון נהיגה בעוד שנה.
"עצוב שזה היחס שבן ואחרים מן הסתם מקבלים, לא רק בתחבורה הציבורית, אלא גם בכניסה לקניונים ומתחמי קניות, תופעה בה נתקלנו בעבר. כל זה חייב להשתנות".
תגובת חברת קווים נמסר: "המקרה המתואר מוכר לנו ומטופל על ידנו מזה מספר ימים ואנו נמצאים בקשר משפחתו של הילד. אנו רואים בחומרה רבה את המקרה שאינו עומד ברמת השירות של החברה בכלל ולאנשים עם מוגבלות בפרט, ולכן הנהג הושעה לאחר המקרה וזומן לשימוע לפני פיטורים.
"חשוב לציין כי מעבר לכך שהחברה מקפידה ומנחה לעיתים תכופות את נהגיה בכל הנוגע לכללים והנחיות השירות הנוגעות לאנשים עם מוגבלות, היא לוקחת חלק במיזמים עם קהילת העיוורים ולקויי הראייה בישראל שמטרתם להנגיש את התחבורה הציבורית.
"אנו מתחייבים לעשות כל שניתן כדי שמקרים כאלו לא יחזרו על עצמם. החברה תתייחס להליך המשפטי בביהמ"ש".
כל העדכונים - חדשות מודיעין