הורים ממודיעין, שילדיהם סובלים מרגישות למזונות מסוימים, וחלקם לוקים באלרגיות מסכנות חיים, פנו לאחרונה לעירייה בבקשה לסייע להם בהפצה של ספר ילדים העוסק בנושא בגנים ובתי ספר יסודיים בעיר, אבל לטענתם הם נתקלים בסחבת מצד העירייה.
2 צפייה בגלריה
ילד אלרגי
ילד אלרגי
מחאת ההורים לילדים אלרגיים
(צילום: shutterstock)
מדובר בקהילת "שומרים על ילדים אלרגיים במודיעין", הפועלת בעיר במטרה לקדם מודעות לנושא. לפני מספר חודשים פנו חבריה לאגף החינוך העירוני בבקשה להכניס למערכת החינוך את הספר "ילד שמש" שכתבה חן מלצר, ועוסק בילדים הרגישים למוצרי מזון שונים, בגישה המותאמת לילדים צעירים.
לאחר שקיבלו לדבריהם אור ירוק מצד העירייה, שעם אנשיה נפגשו לפני מספר חודשים, פנו נציגי קהילת ההורים לסופרת, שבאה לדברי ההורים לקראת העירייה, והסכימה למכור לה כ־400 ספרים במחיר מוזל יחסית.
לאחרונה, כאשר ביקשו נציגי קהילת ההורים לבדוק היכן עומדים הדברים, הם הופתעו לגלות כי הנושא לא קודם, וזאת על אף ההסכמות שהתקבלו בוועדת הבריאות העירונית.

קראו גם:

לטענת ההורים, מה שמונע כרגע את רכישת הספרים היא מחלוקת בין העירייה לסופרת על סכום נמוך יחסית של כמה אלפי שקלים. בין מובילי המהלך מול העירייה נמצאת מנהלת הקהילה קרן מק, תושבת העיר ואמא לילד עם אלרגיה מסכנת חיים.

2 צפייה בגלריה
"לא מרימים ידיים". כריכת הספר "ילד שמש"
"לא מרימים ידיים". כריכת הספר "ילד שמש"
"לא מרימים ידיים". כריכת הספר "ילד שמש"
(צילום: פרטי)

"חשוב מאוד שהנושא הזה יקודם, בגלל שראוי להעלות את המודעות לנושא, בוודאי בעיר כמו שלנו, בה המודעות לסכנה של חשיפת ילדים אלרגיים למוצרי מזון מסוימים אינה גבוהה", אומרת מק. "ניסינו לקדם מהלכים שונים בנושא, אבל לא ממש הצלחנו, וחבל שזה קרה דווקא בעיר שלנו, אבל אנחנו לא מרימים ידיים, ומקווים שהגישה לנושא החשוב הזה תשתנה. יש לנו כ־130 משפחות שחברות בקהילה, לא מעט ילדים אלרגיים ייכנסו למוסדות החינוך בעוד שבועיים, וחשוב שיבינו את מצבם".
"ראשי הקהילה עושים מאמץ גדול שיש לו מטרה מאוד חשובה לקידום המודעות לנושא שמדובר עליו רבות בשנים האחרונות, בין השאר בעקבות מקרים טרגיים של פטירה או פגיעה בילדים שנחשפו, בגנים או בבתי ספר, למזונות שהם אלרגיים אליהם, אבל משום מה נתקענו", אומרים הורים החברים בקהילה. "תמוה בעינינו שהנושא תקוע בעירייה על סכום של כמה אלפי שקלים. רצינו שהספרים ייכנסו לגני הילדים ובתי הספר היסודיים כבר בתחילת שנת הלימודים הקרובה, ואנחנו עוד מקווים שזה יקרה".
מהעירייה נמסר בתגובה: "ראשית נציין כי עדיין לא התקבלה החלטה. ועדת הבריאות העירונית פועלת לקידום המודעות לאלרגיות מסכנות חיים. במסגרת פעילות זו, הוועדה בוחנת בימים אלה אפשרות לרכוש ספרי ילדים שיחולקו בכל גני הילדים בעיר. הספר שייבחר יהיה זה שעומד בהנחיות הקבועות בחוק".