אגף ביטחון וחירום בעיריית מודיעין הקים בימים האחרונים יחידה ייעודית להטסת רחפנים. מדובר על כ-20 רחפנים מורשים להטסה, אשר יופעלו על ידי מתנדבים תושבי העיר בעלי רישיון טיס לרחפנים ע"י רשות התעופה האזרחית (רת"א).
1 צפייה בגלריה
רחפנים
רחפנים
הוקמה יחידת רחפנים שתסייע למערך הביטחון במודיעין
(צילום: shutterstock)
האימון הראשון למתנדבי היחידה נערך בשבוע שעבר והוצג להם החמ"ל העירוני. המוקד הרואה מופעל על ידי מוקד הביטחון 24 שעות ביממה ומסייע באופן משמעותי במצבי חירום, עם מצלמות הפרושות ברחבי העיר ורחפנים. כך שבעת הצורך הוא נותן תמונת מצב בזמן אמת, מאפשר הפעלת כוחות ביטחון באופן מיידי ומסייע לתפיסת חשודים.
יחידת הרחפנים מחולקת לגזרות ברחבי העיר, ותופעל במידה ויש אירוע או חשד לאירוע חירום. בעירייה מדגישים כי כידוע על פי הנחיות פיקוד העורף, אין להפעיל רחפנים בזמן המלחמה שאינם מורשים ע"י רת"א, ופעילותה של היחידה כאמור הינה באישורים הנדרשים והיא תוכל להפעיל את הרחפנים רק לאחר תיאום עם מוקד הביטחון.

קראו גם:

ראש העירייה, חיים ביבס: "אנו ממשיכים לעבות ולחזק עוד ועוד את מעגלי האבטחה בעיר, על מנת להבטיח באופן המיטבי ביותר, את ביטחונם של תושבי העיר. יחידת הרחפנים תשמש כזרוע חשובה נוספת באבטחה, כעיניים רואות שזמינות לנו 24 שעות ביממה בהתאם לצרכים. אני מבקש להודות לכל המתנדבים תושבי העיר, שמפנים מזמנם בתחושת מחויבות למען עירם ומבינים את החשיבות העצומה בהגברת הביטחון בימים שכאלה".