אלי שרוני, אחד מאנשי הציבור המוכרים במודיעין, שייסד ועומד מזה שנים בראש עמותת פעול"ה (פותחים עיניים ולב לצרכי העיוורים ולקויי הראייה), מנהל בשבועות האחרונים מיזם מרגש של איסוף ואספקה של אופניים מסוגים וגדלים שונים, אותם הוא דואג להעביר באמצעות רשת עניפה של מתנדבים, אל היישובים בהם נמצאים מפוני עוטף עזה.
2 צפייה בגלריה
קיבלו אופניים. ילדי העוטף עם התרומה
קיבלו אופניים. ילדי העוטף עם התרומה
קיבלו אופניים. ילדי העוטף עם התרומה
(צילום: עמותת פעול"ה)
כמי שעוסק בתחום האופניים על סוגיהם, ובימי שגרה מפעיל עשרות מתנדבים הרוכבים בשטח עם עיוורים ולקויי ראייה עם אופני טנדם שעליהם יושבים שני רוכבים יחד, החליט שרוני לדאוג לאספקה של אופני ילדים, קורקינטים וכל כלי תחבורה על גלגלים לילדי יישובי העוטף שעזבו את בתיהם מבלי לדעת מתי ישובו אליהם.
שרוני הפעיל את קשריו הרבים, והחל לאסוף אופניים וכלי רכב דו‑גלגליים אחרים מתושבי מודיעין ויישובי הסביבה. "ההיענות הייתה מרגשת ויוצאת דופן", אומר שרוני, ומספר: "מהרגע שחשבנו על המיזם ופרסמנו שאנחנו מחפשים זוגות אופניים שאין בהם צורך, קיבלנו מאות רבות של פניות".

2 צפייה בגלריה
אלי שרוני
אלי שרוני
אלי שרוני
(צילום: קובי קואנקס)

בשבוע שעבר, מספר ימים לאחר ששרוני ואנשיו אספו עשרות זוגות אופניים מרחבי העיר, והשמישו את האופניים שהיה צריך להשמיש, יצאה משלחת מיוחדת מהעיר לכמה מיישובי הערבה בהם שוהים ילדי העוטף.
"אלה היו יומיים מרגשים של העברת קרוב לארבעים זוגות אופניים לילדי העוטף שנמצאים בקיבוץ פארן", מספר שרוני, "וכמו כן העברנו כעשרים זוגות אופניים וקורקינטים לילדי קיבוץ יד מרדכי שנמצאים בגבעת אולגה מאז שפרצה המלחמה".

קראו גם:

במקביל, יצר שרוני קשר עם אנשי חנות האופניים "דמו 364" במרכז ליגד בעיר, ובאמצעות תרומות שאספה עמותת פעול"ה מתושבי העיר, הזמין את מפוני העוטף שמתגוררים בעיר באופן זמני להגיע לחנות ולקחת בחינם אופניים עבור ילדיהם.
"כל כך הרבה אנשים טובים ומרגשים תרמו ועזרו ונתנו יד ומימנו דלק לנסיעות השונות, זה פשוט מדהים, עם ישראל חי", מסכם שרוני. "נחנו כמה ימים ושוב יצאנו לפעולת איסוף, תיקון ואספקה של אופניים לילדי העוטף, כולנו באנרגיה גבוהה ובכוחות חזקים, ונעזור למי שרק צריך".
פורסם לראשונה: 08:50, 31.10.23