מאות רבות מתושבי מודיעין והסביבה יצאו מגדרם השבוע על מנת לעזור לאביו של בעל עסק מוכר בקרבת העיר, וזאת על מנת למנוע פגיעה בעסק בשל גיוסו של בעליו למילואים עם פרוץ המלחמה. מדובר על עסק לפיתוח נוף וגינון, הפועל מתוך מתחם המוכר לתושבי האזור כ"גן האבן".
1 צפייה בגלריה
"מחזה מרגש". המשתלה
"מחזה מרגש". המשתלה
"מחזה מרגש". המשתלה
(צילום: פרטי)
בשבוע שעבר הבין דני פדידה, אביו של בעל העסק, כי במידה ולא ימכור במהרה שתילים שנרכשו על ידי בנו מראש, הם ינבלו וההשקעה בהם תרד לטמיון. פדידה חשב מה לעשות, והחליט לפרסם הודעה בקבוצות שונות בעיר, בה ביקש מתושבי העיר עזרה פשוטה בהצלת השתילים והעציצים הרבים – להגיע למקום ולרכוש אותם ממנו.
"בוקר טוב חברים", כתב פדידה ביום שישי שעבר, "היום אני פותח את המשתלה של הבן שלי שגויס, ורציתי לומר לכם שאין באמת מי שיטפל במשתלה לצערי במהלך השבוע. החלטתי לפתוח את המשתלה ולמכור את הצמחים, ואשמח אם כמה שיותר אנשים יפרסמו את ההודעה הזו בקבוצות מודיעין כדי שאנשים יגיעו".

קראו גם:

ואכן, שעות ספורות לאחר פרסום ההודעה, הגיעו רבים מתושבי מודיעין ויישובי המועצה האזורית חבל מודיעין ורכשו שתילים מהאב הנרגש, שהודה לכולם. אחת מתושבות העיר, מירי דה פריס, התייצבה במשתלה בשעות הצהריים של יום שישי שעבר, וביצעה קנייה גדולה, שסייעה להצלת רבים מהשתילים.
"לא היכרתי את המשפחה לפני, אבל החלטתי בעקבות ההודעה להגיע לעסק ולעזור, וקניתי 100 עציצים, אותם אעביר בעזרת חברים לשורדי שואה תושבי האזור", מספרת דה פריס. "לא מעט אנשים הגיעו, וזה היה מחזה מרגש מאוד, והאבא ממש שמח".
גם רונן נבון, תושב מודיעין שהגיע למשתלה, רכש שתילים וסיפר על שביעות הרצון שהרגישו כל מי שהגיעו: "זו הייתה התגייסות נפלאה למען אבא ששומר על העסק של הבן שלו שגויס למילואים, ערבות הדדית וסולידריות במיטבה, מקסים".