יוזמה חדשה של עיריית מודיעין לקיים אירועי תרבות על בסיס קבוע בימי שישי ושבת במרכזים מסחריים עירוניים, עומדת לצאת בקרוב אל הדרך, וכמו תמיד, כשמדובר בענייני השבת, יש מי שאינם רואים בעין יפה את הדבר.
2 צפייה בגלריה
"לא רואה בעיה". גיל גרובר (משמאל) ושותפו בבר היין, טל שתי
"לא רואה בעיה". גיל גרובר (משמאל) ושותפו בבר היין, טל שתי
"לא רואה בעיה". גיל גרובר (משמאל) ושותפו בבר היין, טל שתי
(צילום פרטי)
בשבוע שעבר הכריזו ראש העירייה, חיים ביבס, וחבר מועצת העיר אור גרינפלד, המכהן כמחזיק תיק העסקים בעיר, על כך כי בקרוב יתקיים "ליין אירועי תרבות ופנאי בשבתות, בסמוך ובתוך אזורים מסחריים שבהם ישנם עסקים הפתוחים בשבת – לרבות עסקים קטנים במרכזים מסחריים ובשדרה במרכז העיר".
בין היתר צפויים להתקיים במסגרת זו הופעות מוזיקה, ערבי שירה והפעלות לילדים.
פרסום הכוונה להפיק אירועי תרבות ובילוי בשבתות עורר שמחה בקרב תושביה החילונים של העיר, אולם נשמעו, בעיקר ברשתות החברתיות, לא מעט קולות הסוברים כי אין זה נכון לבצע את המהלך, בעיקר מכיוונם של נציגי קהילות דתיות בעיר.
על אף הקולות שמנגד, בקרב בעלי העסקים בעיר יש תמימות דעים על חשיבותו של המהלך.
גיל גרובר, אחד מבעליו של בר היין והביסטרו Wine Story, הפועל במרכז רננים, המרכז המסחרי של שכונת מכבים, חושב שמדובר בצעד חשוב מבחינות רבות.
"המקום שלנו התחיל בקטן והיום אנחנו מקום בילוי קהילתי שאפשר להגיע אליו עם כפכפים או חולצה מכופרת, מקום הכי חופשי והכי נוח", אומר גרובר. "יש אצלנו המון תוכן - ערבי ג'ז, אירוח ייננים מכל הארץ, ואנחנו שמחים על שיתופי הפעולה האלה כדי להרים קצת את השבתות בעיר".
"הגעתי לעיר במטרה ליצור שינוי, שכבר התחיל, והוא יימשך בקו הזה, כדי לתת מענה לצורך שיש לאנשים פה".

2 צפייה בגלריה
"בתי כנסת הם המקום". הרב סלונים
"בתי כנסת הם המקום". הרב סלונים
"בתי כנסת הם המקום". הרב סלונים
(צילום: חורחה נובומינסקי)

על ההתנגדות למהלך מצד גורמים דתיים אומר גרובר: "יש בכל מקום אנשים שיגידו לא, אבל אנחנו מחפשים את אלה שאומרים כן. החבר'ה באיזור שלנו פחות שומרי מסורת, ואני לא רואה במה שיקרה בעיה או הפרעה".
הרב ברוך סלונים, רב חב"ד בעיר, מתנגד למהלך, ואומר: "יש לשמור על המסורת של העם היהודי לפיה יום השבת הוא יום המנוחה, ומבחינתי אירועי התרבות הכי טובים הם בשבת בבתי הכנסת. אני מציע לכל מי שרוצה ליהנות קצת משבת, להגיע לבתי הכנסת, זה המקום, וכאשר הם יראו את הטוב בשבת, זה ייתר להם את הצורך בלחפש דברים מיותרים".
על הציבור החילוני שתומך במהלך אומר הרב סלונים: "אין בעם ישראל שני צדדים, יש עם אחד, מבחינתי ‑ תורה אחת אמונה אחת, ונקווה תמיד לטוב".

קראו גם:

גרינפלד, שיזם את המהלך, לא רק על מנת לסייע לבעלי העסקים בעיר, אלא גם במטרה לענות על צרכים שלטענת תושבים רבים אינם מתמלאים בעיר בצורה מספקת, סבור כי מדובר במהלך חיוני, והוא אינו חושש ממחלוקת סביב הנושא.
"החובה שלנו, שלי, היא להמשיך ולקדם את מודיעין כעיר פלורליסטית וליברלית, לתמוך ולעודד קידום עסקים, ופתיחה של עסקים ופעילויות פנאי לתושבי העיר בכל ימות השבוע, כולל בשבת", אומר גרינפלד. "העיר גדלה ומתפתחת ורבים מתושביה מבקשים לצרוך תרבות, בילוי ופנאי מגוונים, ואני מודה לראש העיר ולהנהלת העיר שברובה תמכה בהצעה, ומאמין שבקרוב נתחיל".