שטח פתוח הממוקם בין רחוב ניסן במודיעין לבין צומת שיל"ת על כביש 443, הפך בתקופה האחרונה למוקד להשלכת פסולת בניין ופסולת תעשייתית אחרת, מה שגורם לאיזור להיות מסוכן לכניסה ולטיול.
1 צפייה בגלריה
"להציב מצלמות". פסולת בשטח
"להציב מצלמות". פסולת בשטח
"להציב מצלמות". פסולת בשטח
(צילום פרטי)
קראו גם:
מי שמוחים על כך הם תושבי האיזור, הנוהגים לטייל במקום בשעות אחר הצהריים. לטענתם, הם הבחינו בחודשים האחרונים כי פסולת רבה מושלכת במקום, כפי הנראה על ידי קבלני בניין או בעלי עסקים אחרים.
פסולת זו הושלכה לצד שביל כורכר החוצה את הגבעה, למי שעושים את דרכם משכונת המגורים לכיוון השטח הפתוח וצומת שיל"ת.
אחד מתושבי שכונת הכרמים הסמוכה טוען כי הוא צועד בכביש הישן הנמצא מצפון לרחוב ניסן מספר פעמים בשבוע, וכי הוא שם לב לכך שפסולת רבה נזרקת לצד הדרך.
"פעם זה היה כביש גישה לכלי רכב, ועכשיו, כשיש כביש ראשי ברחוב, זו סתם דרך כורכר נחמדה שנמשכת למרחק של קילומטר אחד ומוציאה אותך קצת מהאווירה של העיר, ולכן נחמד לצעוד בה", אומר התושב. "הבעיה היא שהשטח מוזנח ומי שמגיע לשם בעיקר עכשיו זה נהגי משאיות ורכבי הסעה שבאים לנוח, וכנראה שגם כאלה שזורקים שם זבל".
האשפה המפוזרת לאורך שטח נרחב מעידה על כך שמי שמשליכים אותה מנצלים את העובדה שהאתר נמצא מחוץ לשכונה והדרך אינה מוארת, מה שמקל עליהם לבצע את העבירה.
"אפשר להציב מצלמות או פשוט לחסום את הדרך לכלי רכב ולאפשר בה תנועה רק להולכי רגל", מציעים תושבי האיזור. "ככה נוכל ליהנות מהטבע מבלי להיתקל בכל הזבל הזה".
מהעירייה נמסר בתגובה: "השטח המדובר מוכר וידוע לעירייה כמקום בו מושלכת פסולת בניין באופן לא חוקי. השיטור והפיקוח העירוני מבצעים במקום אכיפה מוגברת, כולל מארבים ותיעוד של מבצעי העבירה, וניתנים קנסות כבדים רבים על מפגעים במרחב הציבורי. רק בחודש האחרון ניתן קנס על השלכת פסולת במקום".