האם מודיעין נמצאת בדרך לסיוט תחבורתי חסר תקדים? חברי עמותת "תושבים משפיעים במודיעין" סבורים שכן, ובגדול.
1 צפייה בגלריה
הדמיית מחלף שילת
הדמיית מחלף שילת
הדמיית מחלף שילת
(צילום פרטי)
קראו גם:
לטענתם, בימים אלה מתגבשות שלל תוכניות בנייה, הקמת מחלפים וכבישים, שכולן מתנקזות לציר הכניסה הראשי לעיר בכביש 443. הבעיה בהן לטענתם, היא שאין ביניהן תיאום והתוצאה תהיה סבל אדיר לתושבים.
התוכנית ראשונה היא בניית מחלף שילת, שנידונה לאחרונה מעל דפים אלה. "מחלף הענק המטורף, מפלץ שילת", מגדיר אותו גדעון בכר, מראשי העמותה, "שחודר מאות מטרים לתוך העיר ולדעת כולם, כולל ראש העירייה, הוא בלתי נחוץ, ומה שצריך זה מחלף קטן יותר. מחלף זה יביא לפגיעה קולוסאלית בחיי התושבים בשכונות הכרמים, הפרחים, שיר השירים, הדיור המוגן בעזריאלי ועוד".
התוכנית הבעייתית השנייה לדבריהם היא הקמת כביש 4431, ממודיעין עילית לצומת יאיר פרג. "עוד צומת גדולה ועוד כביש שיזרים תנועה כבדה לכביש 443", טוען בכר.
התוכנית השלישית היא סלילה מחדש של כביש 3 בצמוד לבתי מכבים במזרח, או אפילו בין מכבים למודיעין ודרך הגבעות הדרומיות. "כביש מיותר ומזיק שיפגע קשות במסדרון האקולוגי", אומר בכר.
התוכנית הרביעית היא הקמת איזור תעשייה עצום בחרבתא, ממזרח למחסום מכבים. "איזור זה צפוי להזרים נפחי תחבורה ניכרים נוספים על כביש 443", מסביר בכר.
התוכנית החמישית צפויה בכפר רות, שאליו מתוכננות להתווסף מאות יחידות דיור, ובכך תתווסף עוד אוכלוסייה רבה לאיזור.
התוכנית השישית היא תוכנית המתאר של מודיעין "שתכפיל את אוכלוסיית העיר לרבע מיליון תוך 20 שנה, תוך הוספת נפחי תחבורה אדירים, וגם ביישובי הסביבה ובעיקר מודיעין עילית", מסביר בכר.
לטענת "תושבים משפיעים במודיעין", הבעיה העיקרית היא שכל התוכניות האלה מקודמות מבלי שניתנת תשומת לב לפיתוח תחבורה ציבורית שיצמצם נסיעת כלי רכב פרטיים על כביש זה.
"אין סנכרון או תיאום בין התוכניות", אומר בכר. "כל מחלף מתוכנן כאילו הוא היחידי במרחב. כל תוספת בנייה למגורים או תעשייה נעשית בלא ראייה מרחבית שמסתכלת על איזור מודיעין רבתי כיחידה אחת. בנוסף, קבלת החלטות תכנוניות בהיעדר נתונים או על סמך נתונים חלקיים בלבד, דוגמת הערכות עתידיות כמה תושבים יגורו באיזור מודיעין רבתי, או כמה משאיות ומכוניות צפויות לנסוע בכביש 443. התוצאה היא סיוט תחבורתי אחד גדול, רצוף ומזעזע על כביש 443, שלא יעמוד בדרישות וייסתם, ותוספת של מאות אלפי כלי רכב בעיקר בציר 443, שיביאו לזיהום אוויר, רעש, לחץ וירידה באיכות החיים של כולנו. אנו שואלים: היכן המבוגר האחראי שאמור לראות את התמונה הכוללת? שיידע לשים גבולות לתכנון חסר ההיגיון המתרחש סביב העיר? שיגן על בריאותנו ורווחתנו?".
לעוד חדשות מודיעין